2014. június 10., kedd

Belső javítás







Délben ahogy kijöttem egyik nénimtől, a bicajom első kerekét laposan találtam. Otthon próbáltam életet pumpálni bele, de hiába, ez biza kilyukadt. Hirtelen csak Kobakéval tudtam tovább menni, úgyhogy a térdeim a nyakamban voltak, elég vicces látvány lehettem.
Viszont már rettentően rühellem, hogy folyton valakit zaklatnom kell a szereléssel, illetve nem valakit, hanem konkrétan szegény Laci barátomat. Azt mondtam, na jó ennek véget kell vetni, punktum!
Szóval eljött Laci, és én erősködtem, hogy márpedig nézem, figyelem, csinálom, meg kell tanulnom ha fene fenét eszik is, hogy legközelebb már legalább önállóan hozzá tudjak kezdeni.
Ő roppant türelmes mesternek bizonyult, s még szerencse, mert a javítás végül órákig elnyúlt. Ugyanis miután a lyukat szerencsésen befoltoztuk, Laci mondta, hogy most dugjam be újra a vízbe.
Óóó, minek!-vonogattam a vállam könnyelműen, de szerencsére mégis hallgattam az okosabb, és tapasztaltabb bicajszerelőre. De jól tettem, huh! Még két helyen bugyborékolt, mikor víz alá rakosgattam.
Most tán még frissen az eszemben vannak a műveletek, hát gondoltam leírom a lépéseket, hogy legközelebb, mikor már egészen önállóan kell dolgoznom, elő tudjam venni ezt a puskát. :-)

-bicaj fejre állít
-fék kiakaszt
-csavarok kilazít 15-ös kulccsal, kerék leemel
-szelepsapka lecsavar, gondosan elrak olyan helyre, ahol meg is talál
-kerék vízszintes helyre helyez
-célszerszám külsőbe óvatosan beakaszt, vigyázva, hogy a belső be ne csípődjön, célszerszám küllőhöz rögzít
-külső egyik oldala kipattint
-szelep felniből kivesz
-belső óvatosan kivesz külsőből
-külső levesz felniről
-belső kicsit felpumpál
-belső rossz lavórba vízbe nyom, lyuk keres
-belső lyuk helyén szárazra töröl
-lyuk helye körberajzol
-belső leereszt
-körberajzolt rész óvatosan megsmirgliz
-körberajzolt rész és a folt beragasztóz
-vár amíg ragasztó már nem ragad ujjhoz (ez kb. egy fél doboz sör megivásnyi idő)
- folt ráragaszt körberajzolt részre, jól meggyömköd, megpasszíroz, esetleg sima felületen kalapáccsal megütöget
-külső belülről végigtaperol
-ha taperolás közben tövist talál, azt maradéktalanul kioperál külsőből
-belső kicsit felpumpál
-belső rossz lavórba vízbe nyom, ellenőriz
-belső megtöröl
-belső leereszt
-külső egyik oldala felnibe berak
-belső szépen körbeterít a külsőn
-szelep bedug felnibe
-belső óvatosan, gondosan berak külsőbe, ne csavarodjon, ne gyűrődjön sehol
-külső másik oldala is berak felnibe, közben szelep figyel, hogy merőleges legyen
-felpumpál, közben szelep figyel, hogy merőleges legyen
-megvizsgál belső nem csípődött-e be valahol külső és felni közé
-kerék meggurigáz kézzel a földön, hogy ha külső valahol véletlen nem pattant be maradéktalanul felnibe, akkor bepattanjon
-kerék visszahelyez villába
-két oldalról egyszerre fogva a csavarokat becsavar kézzel, közben figyel, hogy középen legyen
-egyik oldalról rácsavar a kulccsal
-másik oldalról rácsavar a kulccsal
-újra egyik oldalról rácsavar amíg bír
-másik oldalról rácsavar, amíg bír
-fék visszaakaszt
-bicaj felállít
-szelepsapka biztos helyről elővesz, visszacsavar
-reménykedik, hogy reggel nem találja újra laposan a járgányt









6 megjegyzés:

  1. Szakszerű, pontos leírás, megjegyzem e bejegyzést, tán még jó hasznát veszem!

    A fűszeres stílusért köszönet :-) végigmosolyogtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát remélem, hogy pontos leírás. :-) Majd a férfi olvasók leellenőrzik, és szükség esetén javítják. :-D

      Törlés
  2. Atya Ég! Több mint 40 fázis. Hogy tudtad ezt fejben tartani? Te még nagyon toppon vagy! :))
    Az én bicajom, azt hiszem, ezért nem jött le idén a tárolóból :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képes voltál megszámolni?? :-D
      Ma már nem biztos, hogy így le tudnám írni, ezért tettem meg rögtön akkor.

      Törlés
  3. Én egy sor lépést kihagyok a célszerszámmal együtt. Miután a külső szabadon mozdul az abroncson, a kerék egyik oldalán összecsippentem a kis ujjacskáimmal, így az abroncs közepébe tudom tuszkolni. Ettől a művelettől a kerék túloldalán a gumi kicsit eltávolodik az abroncstól, s így egy jólirányzott mozdulattal le tudom arról csavarni a külsőt, a belsővel együtt. Ezután csak leemelem az abroncsról. A ragasztási fázisban viszont kimaradt az újraragasztás közbeni "morgolódás". Pl: "Hogy a kánya csípje meg!" és hasonlók. Visszafelé ellenkező mozgássorral símán fel lehet tenni a gumikat. Nagy előnye az eljárásnak, hogy a célszerszám nem tud semmit becsípni, mert, hogy nincs is... Amennyiben a fent leírt eljárás elsőre nem jár sikerrel, akkor megkérek valakit, hogy "Ragaszd má meg a kerekemet, mert én szétrúgom!!!" Vagy valami ilyesmi... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha-ha-ha! Igen a kányás rész valóban kimaradt. Tudtam én, hogy le kell ellenőrizze egy szakférfi. :-D Ha meg nem menne a ragasztás, természetesen rögtön visítanék Lacinak a telefonba: Gyereeee!
      Célszerszámom nekem sincs, úgyhogy köszönöm a hasznos ötletet! Bár lehet én nem tudom ezt a vaskos kereket csak úgy összecsippenteni az ujjacskáimmal, ezt még ki kell próbálnom. :-)

      Törlés

Web Statistics