2014. június 10., kedd

Tóth Éva: Virágének







Adjon Isten forró nyarat
szerelmet szabad ég alatt
a fejem alá zöld füvet
fejem fölé a kék eget
daloljanak a madarak
virágok virágozzanak
tüskebokrok elrejtsenek
szabadon szerethesselek
hadd lehessünk meztelenek
mint az első szerelmesek
karomban elringassalak
magamba fogadhassalak
legyek örökre egy veled
tested temesse testemet.










Belső javítás







Délben ahogy kijöttem egyik nénimtől, a bicajom első kerekét laposan találtam. Otthon próbáltam életet pumpálni bele, de hiába, ez biza kilyukadt. Hirtelen csak Kobakéval tudtam tovább menni, úgyhogy a térdeim a nyakamban voltak, elég vicces látvány lehettem.
Viszont már rettentően rühellem, hogy folyton valakit zaklatnom kell a szereléssel, illetve nem valakit, hanem konkrétan szegény Laci barátomat. Azt mondtam, na jó ennek véget kell vetni, punktum!
Szóval eljött Laci, és én erősködtem, hogy márpedig nézem, figyelem, csinálom, meg kell tanulnom ha fene fenét eszik is, hogy legközelebb már legalább önállóan hozzá tudjak kezdeni.
Ő roppant türelmes mesternek bizonyult, s még szerencse, mert a javítás végül órákig elnyúlt. Ugyanis miután a lyukat szerencsésen befoltoztuk, Laci mondta, hogy most dugjam be újra a vízbe.
Óóó, minek!-vonogattam a vállam könnyelműen, de szerencsére mégis hallgattam az okosabb, és tapasztaltabb bicajszerelőre. De jól tettem, huh! Még két helyen bugyborékolt, mikor víz alá rakosgattam.
Most tán még frissen az eszemben vannak a műveletek, hát gondoltam leírom a lépéseket, hogy legközelebb, mikor már egészen önállóan kell dolgoznom, elő tudjam venni ezt a puskát. :-)

-bicaj fejre állít
-fék kiakaszt
-csavarok kilazít 15-ös kulccsal, kerék leemel
-szelepsapka lecsavar, gondosan elrak olyan helyre, ahol meg is talál
-kerék vízszintes helyre helyez
-célszerszám külsőbe óvatosan beakaszt, vigyázva, hogy a belső be ne csípődjön, célszerszám küllőhöz rögzít
-külső egyik oldala kipattint
-szelep felniből kivesz
-belső óvatosan kivesz külsőből
-külső levesz felniről
-belső kicsit felpumpál
-belső rossz lavórba vízbe nyom, lyuk keres
-belső lyuk helyén szárazra töröl
-lyuk helye körberajzol
-belső leereszt
-körberajzolt rész óvatosan megsmirgliz
-körberajzolt rész és a folt beragasztóz
-vár amíg ragasztó már nem ragad ujjhoz (ez kb. egy fél doboz sör megivásnyi idő)
- folt ráragaszt körberajzolt részre, jól meggyömköd, megpasszíroz, esetleg sima felületen kalapáccsal megütöget
-külső belülről végigtaperol
-ha taperolás közben tövist talál, azt maradéktalanul kioperál külsőből
-belső kicsit felpumpál
-belső rossz lavórba vízbe nyom, ellenőriz
-belső megtöröl
-belső leereszt
-külső egyik oldala felnibe berak
-belső szépen körbeterít a külsőn
-szelep bedug felnibe
-belső óvatosan, gondosan berak külsőbe, ne csavarodjon, ne gyűrődjön sehol
-külső másik oldala is berak felnibe, közben szelep figyel, hogy merőleges legyen
-felpumpál, közben szelep figyel, hogy merőleges legyen
-megvizsgál belső nem csípődött-e be valahol külső és felni közé
-kerék meggurigáz kézzel a földön, hogy ha külső valahol véletlen nem pattant be maradéktalanul felnibe, akkor bepattanjon
-kerék visszahelyez villába
-két oldalról egyszerre fogva a csavarokat becsavar kézzel, közben figyel, hogy középen legyen
-egyik oldalról rácsavar a kulccsal
-másik oldalról rácsavar a kulccsal
-újra egyik oldalról rácsavar amíg bír
-másik oldalról rácsavar, amíg bír
-fék visszaakaszt
-bicaj felállít
-szelepsapka biztos helyről elővesz, visszacsavar
-reménykedik, hogy reggel nem találja újra laposan a járgányt









Web Statistics