2015. szeptember 2., szerda

A menekülőkön túl




Nem értem mi folyik a nagyvilágban, csak próbálok tapogatózni. TV-m ugye nincs, az a pár perc amit a nénijeimnél látok belőle, amúgyis bőven elég, hisz egy iszonyú szűk keresztmetszetét mutatja a dolgoknak. Az is egy nézőpont ugyan, de hát ennél az ember kissé jobban szeretne a dolgok mögé látni. Ha tudna. Mert azért sejtem, hogy nem az itt a fő probléma- mint egyesek állítják-, hogy a menekülők türelmetlenül skandálnak, hőzöngenek vagy szemetet hagynak maguk után. Aki netán ezen akad fönn leginkább, az nézzen szét egy fesztivál után, ahol történetesen csupa hazánkfia a néző, vagy hallgasson meg néhány futball szurkolót meccs után hazafelé.
Nem akarok védeni senkit, csak szeretném kicsit árnyaltabban látni a dolgokat, csak egy kicsit jobban megérteni. Mielőtt vád érne, elárulom, hogy  én is félek a háborútól, én sem szeretnék életem hátralevő részében csadorban járni, én sem akarom, hogy a hitemért esetleg mártírhalált kelljen majd halnom és a többi.
Azért vetemedtem e témában írásra, mert olvastam a fb-on egy történetet egy hölgy tollából, érdemes tán megnézni, aki nem látta még:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1465702027069796&set=a.1392421251064541.1073741830.100008900370618&type=1&fref=nf&pnref=story

Bekukkantottam a kommentekbe is, ahol elszabadult a pokol. Ugyan a hölgy saját állítása szerint csak egyszerűen leírta az esetet, nem is gondolva, mit fog kiváltani.
Engem szörnyen megrémisztett az a gyűlölet ami egyesekből árad. Rögtön megvádolták a hölgyet, hogy vajon ki fizetett neki, hogy ezt a mesét leírja, vagy megkérdezték szeretne-e egy arab államban élni, ahol állatként bánnak a nőkkel, és ezek még a finomabb beszólások voltak.
Holott ő csupán leírt egy esetet, ami átélt, de mivel az nem a "hivatalos" álláspontba illeszkedett, hát kapott hideget-meleget mindent, amit lehet. Pedig ő csak egy másik nézőpontból közelített meg valamit. Szerény véleményem szerint minél több nézőpontból tudunk szemlélni egy dolgot, annál tisztább képet kapunk. De nem mindenki gondolja így.
Az emberi gyűlölet határtalan, s ez az ami engem legesleginkább megrémít.
Mindig is tudtam, hogy ma is simán megtörténhetne egy holokauszt, de most már ezer százalékig biztos vagyok benne. Elég ha egy arra hivatott személy kitartóan elkezd mondogatni valamit a tömegnek, azok előbb-utóbb elhiszik, s megfellebbezhetetlen igazságként fogják kezelni.
Egyszer ezt a saját bőrömön is megtapasztaltam. Szörnyű élmény volt, igaziból akkor bele is betegedtem. Egy kis baráti csapatba tartoztam, ahol a vezető személyiség ki tudja miért, de először a hátam mögött célozgatva, majd egyre jobban és jobban célozgatva elkezdett rólam valótlanságokat állítani, aminek semmi alapja nem volt. Máig döbbenettel gondolok erre, de a többiek elhitték. Egyszerűen elhitték. Még a legjobb barátnőm is. És kirekesztettek maguk közül, nem álltak szóba velem többé. Csupán azért mert valaki, akire felnéztek, valamit elkezdett rólam mondani.
A Hitlerek ma is itt vannak közöttünk. Kicsik, nagyok, közepesek. És az emberi hiszékenység,  az emberi gyűlölet végtelen. Higgyétek el, ha most elkezdenének valami valótlant kitartóan mondogatni a menekültekre, mondjuk, hogy magyar gyerekek vérét isszák, és szítanák egyfolytában a tüzet, a tömeg előbb-utóbb rájuk rontana és halálra vernék, taposnák őket. Iszonyú nagy úr a butaság és a gyűlölet.

És nem, ezzel  nem álltam semmilyen oldalra, hisz még én sem értek semmit, csak keresgélek, tapogatózom, de könyörögve kérem az Úr Istent, hogy a gyűlölettől mentsen meg! Hogy tartsa mindig eszemben a parancsolatát: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!


Végül ide linkelek egy cikket, amit hasznosnak találtam elolvasni, mert megint egy más nézőpont. Talán pettyet tágabb keresztmetszetet ad a magyar TV-nél. Nem állítom, hogy ez az igazság, csak egy másik nézőpont. És minél több nézőpont.....

http://mindenamianglia.co.uk/sokkolo-valosag-a-bevandorlas-mogott-csak-eros-idegzetueknek-video-es-kep/






52 megjegyzés:

  1. Sajnos az utolsó link nem működik.
    Senki sem tudja mi a helyes és mi a helytelen. A tömeg próbál mások véleménye és némely kép után ítélkezni. A média is ferdít sok esetben, így aztán még nehezebb kiválogatni a dolgokat. Érdemes viszont az interneten kutakodni, mert azért vannak gondolkodó emberek, akik nem antiszociálisak, de össze tudják rakni a puzzle darabjait és érhetővé válik mi várhat ránk.
    Szép a szeresd felebarátodat, mint önmagadat a keresztényi vallásból, sajnos nem sok keresztényt ismerek, akik így is élnek, ezért hitetlenné válik nekem. Sokkal inkább alkalmazzák a Bibliából a szemet szemért, fogat fogért.
    A Koránból sem ismerek olyat, hogy szeresd felebarátodat. Lehet az én hibám. Én épp azt tapasztalom, hogy a vallási különbségek különítik el az embereket. Így volt ez régen is, miért lenne ez másként. Elszomorító. Ami még elszomorítóbb, hogy akik ezt irányítják pontosan az emberek jóindulatára, hiszékenységére, befolyásolhatóságára apellálnak. Ez csak én meglátásom mindenféle pártoskodás nélkül.
    A legfontosabb, hogy mindenki informálódjon, - hogy megérthessük az összefüggéseket,- de ne a szomszédban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy nem működik már a link. Túl jó lehetett a cikk?
      A szomszédban is lehet informálódni, ha a szomszédunk épp egy jól informált, okos ember. :-)
      Az információkkal is az a baj, hogy van bőven, de mi alapján dönthetjük el melyik az igaz?? Ez az én bajom. :-(
      Én azért hála Isten ismerek keresztényeket, akik gyakorolják is ezt a törvényt. Nem is egyet.

      Törlés
  2. Nagyon szép, ahogyan a nő ír. Nekem hiteles minden szava. Sokszor elhiszem, hogy azt kapom, amit adok. Azt látom meg, ami bennem van. Az van, amit hiszek. A világ tükör. Még ha nem is örülök neki mindig, ha ezzel szembesülök. De hiszem: csak így érdemes, csak így szabad. És köszönöm a soraidat, a szavaidat, mert az én félelmeimet is leírtad és megfogalmaztad. Nem vagy(ok) egyedül.:) És ez jó....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárcsak valami okosabbat tehetnék, minthogy megosszam veled a félelmeimet! Igaz, ha már kimondunk valamit, ha beszélünk róla, talán összébb zsugorodik kicsit.

      Törlés
    2. Hajnalfürdő, a mai világban nem árt objektívebbek nézni a dolgokat. Hiába nézel szeretettel a "politikát csinálókra" (tisztelet a kivételnek) az akkor is kilopja a zsebed és a szemedbe mondja a valótlant. Lehetsz bármely szeretettel iránta, nem változik.
      Ha nincs igazam, kérlek cáfolj meg!

      Törlés
    3. Nem tudlak megcáfolni és nem is akarlak. Egészen biztos, hogy sok igazságod van. Mégis...hiszem, hogy van valami több annál, amit kézzel megfogunk, fogyatékos látásunkkal látni bírunk. Ha leállsz beszélgetni azzal a politikussal, akiről írsz, közelről, emberként, lehet valami mást is látnál. Nem mondom, hogy ez elég. Csak azt mondom, amit érzek: hogy az Egészet, a Teljeset nem látja egyikünk sem. Én pont úgy tapogatózom, mint bármelyikünk. Néha azt gondolom, ha valóban a "rossz" lenne erősebb, akkor már én sem írhatnék itt. Másfelől ugyanúgy igaz az ellentettje is: akkor meg nem történhetnének meg ilyenek. Szóval nem találok választ:) Így aztán mindig eljutok a saját magam felelősségéhez. Azért a kicsi részéhez a világnak, amiben naponta működöm. Ennyit tehetek.:)

      Törlés
    4. Szomorú, hogy ebben a témában igazságom van, hidd el nekem sem teccő dolog. Tudom, hogy tapogatózol, mindenki. Jól írod, felelősségünk van, mindenkinek. Fontos, hogy informálódjunk és gondolkodjunk, ne hagyjuk magunkat érzelmileg kihasználni, manipulálni (mert a népnek dráma kell alapon). A mai elekrtonikus világban ez már könnyen és gyorsan megy. A kép aztán összeáll.

      Törlés
    5. Nem tudom, de nekem nem megy könnyen a tájékozódás, épp azért, mert ezernyi információ közül honnén tudjam, melyik az igaz? És sehogyse akar összeállni a kép. :-( Ha esetleg tudsz olyan helyeket, amit te olvastál és segített, nagyon megköszönném, ha belinkelnéd, vagy átküldenéd mondjuk a fb-on üzenetben.
      Tán ezért is jó, ha beszélgetünk egymásközt erről. Vártam, hogy valaki megszólal az ügyben, de azt hiszem senki nem mer épp azért, mert nem tudunk semmit. Pedig ha beszélünk róla, tán együtt okosabbak leszünk.

      Még egy kicsit abba is belekotnyeleskednék, amit Mártinak írtál, ha nem bajj. Szerintem nem azért kell szeretettel nézni valakire, hogy megváltozzon, hanem alapból. Igaz van ilyen ige is: "A gonoszt jóval győzd meg!" Még néha ez is sikerülhet. S ha már egyszer sikerül, megérte. Persze nem mindig sikerül valakire szeretettel nézni, sőt. Ha gonosz az illető, akkor nehéz. Magamról tudom a hétköznapokban, hogy a háklis, rosszindulatú gondozottat nehéz szeretni, de mégis muszáj. És érdekes módon eddig azt tapasztaltam, hogy ha elkezdtem valaki felé így viszonyulni, előbb-utóbb találtam benne valami szerethetőt.

      Törlés
    6. Pipulka, azt hiszem, vannak helyzetek, amikor Isten azt mondja, ne akarj már meggyőzni, mert vannak, akiknek van egy szerepük a történelemben, s az nem arról szól, hogy ők jók... sőt. Volt már erre példa a történelemben, a két kezünkön lévő ujjaink nem elegek hozzá, hogy megszámoljuk azokat. Nem hiszek abban, hogy aki nyomorba taszít egy népet vagy akár csak annak egy részét politikusként, az tök jó fej, drága ember a magánéletben.
      Abban igazat adok, hogy nagyon nehéz látni. De vajon kell? Kíváncsiak vagyunk, nem jó szembenéznünk a bizonytalannal, ezért keresünk, kutatunk... Miközben Isten azt mondja. Semmi felől ne aggódjatok! De van, amikor ez nagyon nehéz.
      Isten igéje azt mondja a szeretet törvénye szerint éljetek, de ez nem azt jelenti, hogy naivan lássuk a világot és ami benne van... ha kérdés merül fel bennem, mindig megnézem, mit tett Jézus, mit tenne az adott helyzetben. Hát ő sem viselkedett soha naivan... nem bájolgott a kereskedők előtt sem, hanem keményen fellépett (magyarán tört és zúzott), s nem azt hajtogatta, hogy "de a szeretet és a békesség mindenek előtt...". Pedig az ő lénye maga a szeretet.
      Lehet, rosszul látom... Én is csak érteni szeretném, mint ti is...
      Kavicsnak szerintem igaza van, magunkhoz mérten, amennyire tudjuk objektíven kell szemlélni a történéseket.
      Bocs a kotnyeleskedésért! :-)

      Törlés
    7. Nem könnyű a tájákozódás, nem állítom, hogy nekem az, idő, energia, idegek kell hozzá. Sokszor én is kétségbeesem, összezavarodom. De az életbenmaradás, a túlélés kell, hogy győzzön. Igazad van, jó hogy beszélgetünk róla, csak így lehet. Mindenkinek van egy nézete (ha az nem is mindig helyes) de ha gondolkodunk is hozzá és nem hagyjuk bevett (olykor rossz) szokásoktól, elméletektől, ideológiáktól, szubjektív nézetektől, túlcsorduló érzésektől magunkat irányítani, akkor van lehetőségünk reálisabban is meglátni a dolgokat.
      Sajnos ne tudok neked konkrét írásokat belinkelni, mert az összefüggésekből láthatsz némi képet, nem egy-egy oldalon megírt okosság. Párhuzamosan figyelem két ország szemén keresztül a dolgokat. Híreket, információkat, véleményeket, hozzászólásokat figyelek.
      A szeretettel nézni valakire - én sem úgy értelmezem, hogy azért, hogy megváltozzon. De nem leszek naív és nem hagyom magam kihasználni egy nézet miatt.
      "A gonoszt jóval győzd meg!" "alkamazható" a héköznapokban, de nem a politikában. Aki ezt hiszi, az szerintem naiv. Ezek az emberek pontosan ezt a naivitást tudják meglovagolni. Gondolkodni kell, információkat gyűjteni. Tudom sokaknak kényelmesebb a fotelből a média gyártotta adatokat, képeket megenni és sajnálkozni. Gondolkodni.

      Törlés
    8. "Mindenkinek van egy nézete (ha az nem is mindig helyes) de ha gondolkodunk is hozzá és nem hagyjuk bevett (olykor rossz) szokásoktól, elméletektől, ideológiáktól, szubjektív nézetektől, túlcsorduló érzésektől magunkat irányítani, akkor van lehetőségünk reálisabban is meglátni a dolgokat."
      Ez a rész nagyon...

      Törlés
    9. Chanson, beszélgetünk. Szerintem Pipulka azért is tette nyilvánossá, hogyv mindenki leírhassa a gondolatait.
      Részemről köszönöm, hogy Te a Te szemszögedből ezt megtetted.

      Törlés
    10. Ezt most nem egészen értem, félreértettél... vagy én nem látok valamit, amit látnom kéne. Vagy nem is tudom... :-)
      Ha félreérthető voltam, akkor elnézést! Attól, hogy a te gondolataidat érzem közel az enyéimhez, mindenkié ugyanolyan fontos. Így talán teljesebb.

      Törlés
    11. Időbeli csószások a blogon...
      Ezt arra értettem, hogy örülök a hozzászólásodnak és nem gondolom, hogy Pipulka belekotnyeleskedésnek fogja venni. :-)

      Törlés
    12. Ok, már értelek. Megnyugodtam, már azt hittem, valami oltári nagy bakit követtem el. :-)

      Törlés
    13. IGEN! Pont azt szerettem volna, hogy beszélgessünk, hogy megosszuk a gondolatainkat egymással, hogy segítsünk egymásnak.
      lehet kicsit félreérthető voltam, én sem azt mondom, hogy mindenáron győzködni kell valakit, sőt pont nem ezt akartam mondani. Csupán azt, hogy nekünk, ha másért nem, magunk, a saját lelkiismeretünk miatt kell a szeretetet gyakorolnunk. Én sem tudnám szeretni azt aki bántja a családom pl. Olyan szinten még nem vagyok, valószínű nem is leszek. :-) Én arra se lennék képes, amit Ábrahám tett.
      És azt a politikus sem tartom jó embernek, aki kizsigereli a népet. De teljesen nem írhatom le őt, mert az ő életében is történhet valami változás, ami más magatartásra sarkallja.
      Bizonyos dolgokban naiv vagyok, de ilyesmiben azt hiszem nem. És ebben nagyon sokat segített a munkám, amit 4 éve végzek. Emberekkel dolgozni piszok nehéz, de rettentő sokat tanul közben az ember. Mert rengetegféle ember van, rengetegféle helyzet.

      Törlés
    14. Ja és pont azért kértem Kavics ha tudsz valami jó cikkeket, oszd meg velem, mert te két ország szemszögéből is tudod szemlélni a dolgokat!

      Törlés
  3. Igen, a gyűlölet... amivel sokunk nem tud mit kezdeni. Én is csak olvasok ezt, azt ebben a témában, sokszor már nem is tudom, mit gondoljak... kik és miért indultak útnak (mert nem mindenki a háború elől menekül), maguk mögött hagyva mindent... ki áll mindezek mögött és miért teszi, amit... aztán rájövök, a választ nem itt fogom megtalálni... valamiért így kell történnie. Néha kicsit összeszorul a szívem, mert annyira új és számomra félelmetes ez a helyzet... Féltem a gyermekeimet, féltem a szívemnek kedves embereket, a számomra idegeneket, a migráns gyermekeket, az anyákat, akik őket karolják, a szétválasztott családokat.
    Teszem, amit te is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán mind így vagyunk.
      Közben különben újra működik a link. nekem ez kicsit segített, hogy megértsek dolgokat, már ha igaz az írás. :-) Mert a HA mindig ott van. :-(

      Törlés
    2. Nekem működött a link, épp addig, míg el tudtam olvasni. Tényleg nagyon jó az a cikk. Olvastam már hasonlót a témában. Azért is jók ezek, mert felnyitják a szemünket, nem csak egy szemszegből, s legfőképp nem a saját szemszögünkből vizsgáljuk az eseményeket... S hogy melyik cikk igaz, melyik túlzó, s melyiknek nincs köze az igazsághoz? Ez nagyon nehéz... Ehhez kéne igazán bölcsnek lenni. :-)
      Köszönöm, mert tanulságos volt. :-)

      Törlés
  4. nekem sem működik a link,
    de emez is tetszik: http://torokmonika.blog.hu/2015/08/31/zsigerbol_533

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Meglehet van benne igazság, de ebben a stílusban nem szeretek beszélgetni.
      Szép és választékos a magyar nyelv - és itt most a jó értelemben is mondom.

      Törlés
  5. Én most ide nem írok semmit. A gondolataim a témával kapcsolatban
    ITT OLVASHATÓK

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy még el tudtam olvasni a bejegyzésedet, de most attól tartok miattam vetted le, mert bizonyára én kommenteltem utoljára. Most volt időm elolvasni. Pedig nem szándékoztam megbántani téged vagy ilyesmi, inkább nagyon is jó volt, hogy más is megírja a véleményét, még ha nem értünk is mindenben egyet. Amúgy találtam neked egy cikket, amit talán megint érdemes elolvasni, mert valqmi hasonlót fejteget mint te.
      http://mno.hu/velemeny/a-nagy-bevandorlasatveres-1300729

      Törlés
    2. A blogomban is megírtam, itt is megírom: NEM NEM NEM miattad vettem le !!! Ha valaki miatt, akkor magam miatt...Túl sok az információ, túl kevés a tudás, és miképp szintén írtam, bizonyos esetekben, ha nem tud az ember egyértelmű igent, vagy nemet mondani (és én nem tudok!) - akkor okosabb a hallgatás.

      Törlés
    3. És még valami: köszi a mno-s linket - valóban érdemes volt elolvasni.

      Törlés
  6. Mi nem látjuk át, hogy mi is történik valójában, de talán elérkezett az idő, hogy a hitünk próbára legyen téve...
    Itt is egy cikk:
    Mit tenne Jézus a menekültekkel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Steve aug. 24-ei gondolatai átfogóak, objektívek, közel állnak a gondolataimhoz. Köszönöm, hogy belinkelted!

      Törlés
    2. Egyébként érdekes (vagy nem) ha tovább olvassuk a kommenteket, akkor egyértelművé válik, amit már az első bejegyzésben írtam: "Én épp azt tapasztalom, hogy a vallási különbségek különítik el az embereket. Így volt ez régen is, miért lenne ez másként. Elszomorító."

      Törlés
    3. Én is olvastam, köszönöm! Nagyon jó, Hetek óta kerestem valami hasonlót! :-)
      A kommenteket még nem volt időm...

      Törlés
    4. Hű, ezt nagyon jól esett olvasni!

      Törlés
  7. Pipulka!
    Az utolsó linket sikerült megnyitnom,OTT VAN , nem tűnt el. Aki elolvasná kell hozzá némi türelem, mire bejön az oldal. na meg erős idegzet is.
    De most már egy cseppet tisztábban látok és ezt köszönhetem minden kommentelőnek és azoknak akik belinkeltek cikkeket.
    TV.-m sajnos nekem sincs mert elromlott és újat venni most épp nem időszerű, de amíg vannak olyanok akik veszik a fáradtságot és utánakeresgélnek, megírják a véleményüket kulturáltan, átfogóan és objektíven azoknak köszönöm.

    Szomorú vagyok nagyon.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon köszönök minden eddigi hozzászólást és linket! Tényleg! Őszintén mondom! Este átolvasom, amiket hoztatok.

    VálaszTörlés
  9. Olvastam mindent itt. Mindenkinél van igazság.Most ennyire tellett.

    VálaszTörlés
  10. Jártam a Keletiben a hétvégén, nagyon lehangoló élmény volt volt. Értem a kétségbeesettséget és értem a félelmet is. Egyelőre képtelen vagyok átgondolni. Szörnyű ez az egész.

    VálaszTörlés
  11. Ezt a cikket ajánlom. Érdemes végig olvasni. vendég
    Remélem, hamarosan találkozunk. :)

    http://mandiner.hu/nyomtatas/20150831_lanyi_andras_a_zurzavar_fele_migracio_es_mi_vii

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jónak találom ezt a cikket, Vendég, köszönöm szépen!! Hogy mi lapulhat ott a háttérben, ki tudja, de azt mindenképp el tudom fogadni, hogy erről a helyzetről mindannyian tehetünk, hisz mindannyian hozzájárultunk itt Európában kisebb-nagyobb mértékben az ökológiai változásokhoz. Hisz mindannyian szemetelünk, mindannyian szennyezzük a levegőt, mindannyian pocsékoljuk az ivóvizet és egyéb természeti forrásokat, ezt hiába is akarjuk tagadni. Csak nagyszüleinkhez képest is irdatlan pazarlásban élünk. :-( És persze, hogy azok is megkívánják azt a jólétet, akinek nincs részük benne.
    A végén felsorolt javaslatok is ésszerűnek tűnnek, csak sajnos a legkevésbé hiszem, hogy ez fog megvalósulni. Ennél az ember sokkal önzőbb és pénzéhesebb. Csak nem fognak a jólétben lévők ingyen és bérmentve, maguktól megvonva dolgokat segíteni embertömegeken?? Nem ez a jellemző. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jólétben lévők? Kik azok? Hol kezdődik a jólét? Azoktól nem vonnak meg semmit, akik a tűz közelében vannak.
      Nálunk embereket lakoktatnak ki a szociális lakásokból, mert kell a hely a menekülteknek. Szociális épületeket romboltak le, hogy új házakat építhessenek a menekülteknek.

      Törlés
    2. Pl. én. Van öltöző ruhám, van munkám, nem éhezem, korlátlan mennyiségben áll rendelkezésemre az ivóvíz és egyelőre még békében élek. Ez az emberiség többsége számára csupán álom.

      Törlés
    3. A piramis effektus működik, akik a csúcson vagy a közelében vannak kapják a legtöbbet és adják a legkevesebbet, akik alul helyezkednek el, ők tesznek a legtöbbet és kapnak a legkevesebbet arányaiban.
      Az pedig már szubjektív megítélés, hogy ki hol és hogyan érzi magát, hogy éli meg az életét.

      Törlés
    4. Igazság soha nem is volt, és soha nem is lesz. Ezért írtam, hogy sajnos ez a szép elgondolás úgysem fog megvalósulni, mert mindenki a sajátja után kaparkodik. Én is igyekeznék megtartani ezt az igen szerény, de mégis agyjából elégedett életmódomat. Ha ebből bármit oda kéne adnom, már én is szegénnyé válnék. És valószínű ezt a nálam gazdagabbak is így érzik, mert ők már egy más szinvonalhoz szoktak hozzá. Kiváncsi lennék, vajon ha igazságosan szét lennének osztva a dolgok az összes ember között, vajon milyen szívnolon lennénk? Tudom, hogy ez utópia, de mégis. Vajon készült már ilyesmiről felmérés?

      Törlés
    5. Ja, és köszi a párbeszédet! Jó beszélgetni, véleményt cserélni!

      Törlés
    6. Én is köszönöm. :-) Jó az utópiás kérdés!

      Törlés
  13. Mi ez a pánik lányok?
    Migránsok százezrei lesznek képesek beépülni az európai társadalmakba, hasznot hajtva – állítja Phillippe Legrain, a téma egyik kutatója, a London School of Economics tanára, aki hosszú éveken át az Európai Bizottság elnökének (Barroso) tanácsadójaként is ténykedett.
    Zentai Péter: Kutatásai szerint mennyire fenyegeti a migránsok áradata az európai szociális rendszereket? Phillippe Legrain: Semennyire sem. Idén eddig összesen 340 ezren kíséreltek meg engedély nélkül bejutni az 508 millió lakosú Unióba. Az Unióban élők 0,07 százalékáról beszélünk tehát. Másként fogalmazva: minden ezerötszáz ember között egyetlen olyan akadna, aki úgynevezett illegális bevándorló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld nagyfiú, az a pánik, hogy féltjük a családunkat, a szeretteinket, a szabadságunkat, a békénket. Csupán ennyi. Én nem úgy látom, hogy annyira be akarnának épülni hasznot hajtva a társadalmaknak, inkább azt, hogy nagyrészük az marad, aki, és eszük ágában sincs alkalmazkodni. Próbálnánk csak mi ezt meg Arábiában. Azt hiszem rögtön megköveznének.

      Törlés
    2. Ja, és nem vagyok rasszista, most nehogy ezt fogd rám! Ha valaki nem az, én biztos nem.

      Törlés
    3. Tegnap olvastam egy cikket. Szerintem a legtöbb nő, anya, nagymama kb. hasonlóan érez, bocsásd ezt meg nekünk:
      http://www.talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2353%3Anepvandorlas-idejen-naplo-2015-09-03-09-05&catid=53%3Areka-blogja&Itemid=80

      Törlés

Web Statistics