2015. október 19., hétfő

Lenke, Laci, Pipulka és a birsalma





Lenke barátnőmet mindkét lábára megműtötték, így felhívtam, hogy érdeklődjek hogyléte felől. Majdnem elájultam, mikor beszámolt, hogy a frissen műtött, bekötözött lábaival birsalmát főzött be.
-Te nem vagy normális!!!-adtam tudtára. De hát ő ilyen. Állandóan befőz minden befőzhető, eltehető dologból, s állandóan csomagol a szatyromba valamit ezekből a finomságokból, amik után az ember lánya megnyalja mind a 20 ujját. A kamrája egy kincsesbánya szószerint, úgyhogy semmiképp el nem árulom merre lakik, nehogy valaki kirabolja. :-)
Nos hát birsalmáról ment a szó, s én mondtam, hogy nekem is van, de nem bírom rászánni magam az eltevésére, mert annyira munkás azokat a rücskös, kemény gyümölcsöket pucoválni, hogy nekem ahhoz nincs már energiám, mikor munka után haza megyek.
-Hát akkor tavaly mit csináltál vele?
-Ott rohadt a fán.
No erre kedves barátnőm elkezdett győzködni, hogy ugyan olyat már ne csináljak, s addig-addig mondta, míg kezdett bennem feléledni a  lelkiismeretfurdalás, milyen dolog már kárba veszni hagyni a jó kis gyümölcsöt. Végül addig addig rágta a fülem, míg felajánlotta, hogy szedjem le, s mikor jövök hozzájuk megfodrászolni a férjeurát, hozzam el és együtt megcsináljuk. Én marha, ÉN MARHA! meg beleegyeztem.
A hajvágás a szomszéd 90 éves bácsi hajával együtt is hamar megvolt, addigra Lenke már kezdte mosni az üvegeket, mi pedig Lacival (tudom, mindenyájan azt hiszitek, hogy csak Laci nevű férfi ismerőseim vannak) nekiestünk a vágásnak és pucolásnak. A gyümölcsök szépek voltak, elég nagyok voltak, és nem igazán kukacosak, de így is lassan ürült a két vödör. Laci először is hősiesen négy felé vágta őket egy hokedlire helyezett deszkán egy nagykéssel, aztán csak pucoltuk, pucoltuk, pucoltuk. Egy adott ponton már úgy éreztem, hogy teljesen elzsibbadt az ujjam, mire rájöttem, hogy nem a kés nyelét, hanem a pengéjét nyomom pucolás közben. :-D
Lenke a megpucolt darabokat tőlünk átvéve további aprító és tisztító hadműveleteket végzett, közben főzte a szirupot, majd töltötte az üvegeket, miközben papucsából kikandikáltak a friss kötések.
Én marha mibe vittem bele szegény asszonyt!! Laciről nem is beszélve, aki gondolom ezek után a következő hajvágásig majd látni se akar.  :-)
Este nyolckor engem végül hazaküldtek, addigra a pucolás megtörtént, de Lenke még éjszakába nyúlóan rostokolt a tűzhely mellett, ki tudja hányszor ült le közben pihentetni a lábait.
Hát nem szemétség, hogy ennyi meló után pikk-pakk ki fognak ürülni a megtöltött üvegek?







12 megjegyzés:

  1. :)) de bizony, szemétség. Tessék beosztani! :DD

    Jaj, de imádom a birs befőttet tejberízshez! A lekvárt meg prószába. Mmmm. Máris csorog a nyálam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejberizshez? Hú de jó ötlet! Prószába? Hú!
      Tessék beosztani?? De hogyan, ha Kobak egy üveg lekvárt máris kikanalazott csak úgy minden nélkül? :-D

      Törlés
  2. Maagit, nóóómális?? izé Lenke
    összevisszacsinálom magam tőle...
    de édes ez a nő, csak kár, hogy kevés van ilyen csodalény, ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát lehetne több Lenke is, az biztos. De nekem van egy, hurrá! :-)

      Törlés
  3. Húúú, idáig érzem a birsalma illatát. Annyira, de annyira szeretem:)
    A lekvárja meg igazi kuriózum! csoda jól néz ki a tied, még látványra is szép, hát még ízre! :)
    Régen nálunk majd minden háznál volt birsalmafa, ma már szerintem meg lehetne számolni a két kezünkön...
    Gyerekkoromban mindig körbe volt rakva a szekrény tetején.
    Én most is kiraknám, de nincs mit :))

    úgyhogy örülj neki, hogy Neked még van és igaza van Lenke barátnődnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömből nincs hiány, mert én is nagyon szeretem a lekvárját, de egyedül tényleg nem álltam volna neki, mert még másnap hajnalban is pucoltam volna. :-D
      Megbeszéltük, hogy jövőre egyszerre rakjuk el az övékét meg az enyémet is, hármasban mégiscsak gyorsabban megy. feltéve ha lesz jövőre termés. :-)
      Egy-két szemet mi is meghagytunk a szekrény tetejére. :-)

      Törlés
  4. A kézimunkás szemem rögtön a nagyi kockás takarót szúrta ki... szépséges... ezt is Te horgoltad, vagy ez még az amit most készítesz...Gratulálok...azért közelebbi képeket is megérdemelne...
    Birsnek csak az illata jöhet.. nálunk is volt szekrény tetején..meg a Mamámnál...darabolt dióval is szokták készíteni../mint a gyümölcsízt/. de a fogam nem birta, lehet hogy azért nem szerettem...
    szóval jó kis munka volt... de a barátok ... jó hogy vannak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony a barátok kincset érnek!
      Jaj, az én takaróm majd valamikor öreg koromra lesz kész. :-D Ezt az én drága idős barátosném, Kati mama horgolta Kobaknak, mert egyszer vittem neki egy zsák fonalat ajándékba. Talán tőle kaptam kedvet, hogy én is kipróbáljam. No majd az én kockáimról kizárólag a te kedvedért rakok fel valamikor képet. Azok sokkal kisebb négyzetek, úgyhogy még jó pár pécsi útra lesz szükségem. :-D

      Törlés
    2. Akkor pipulka bele lehet húzni a pécsi utakba... és most jutott eszembe...birs sajt..
      /abba tesznek darabolt diót...

      Törlés
  5. Én inkább a birsalmasajtra szavaznék - ez esetben ugyanis NEM kell meghámozni, csak a magházát kivágni (Mecsoda könnyebbség)...Amúgy én is minden formájában szeretem, szoktam is eltenni pár üveggel, akármilyen nehéz is megdolgozni, míg az üvegbe kerül.
    Nálunk leves, mártás készül belőle és sült hús mellé kompót formájában kerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megéri feldolgozni, az biztos, de tényleg nem bírtam volna rászánni magam egyedül meló után. Még jó, hogy van nekem egy drága Lenkém. :-)

      Törlés

Web Statistics