2016. december 18., vasárnap

Apró örömök




Múlt hét végén apuhoz utaztam a szülinapjára. Távolságban ez nem olyan vészes, mégis órákig tart az út, mert busz, két vonat, közben át Budapesten, az útiköltség erre a 100 km-re több ezer ft-omba kerül oda-vissza.
A Nyugatiba beérve épp a metrónál lévő jegyautomatához soroltam, mikor valaki megszólított. Egy fiatalember állt mögöttem és mondta, hogy ne dobjam be a pénzt, mert neki van egy 24 órás napijegye és már nem használja tovább, holnap délig érvényes.
Először csak tátottam a szám csodálkozva, aztán széles vigyor futott át az arcomon:
-Milyen kedves!! De tényleg nem kell már?
Annyira feldobott ez az eset, annyira megmelengette a szívemet, megfényesítette az egész estét. Boldogan zötyögtem át a Délibe, és közben azon morfondíroztam, vajon hasonló esetben nekem eszembe jutott volna-e, hogy továbbadjam a jegyet? Fogalmam sincs, mert én mindig vonaljegyet veszek csak. De akkor rádöbbentem, hohóóó, hát most megtehetem én is!
Úgyhogy a Déliben a metrókijárattól rögtön a jegyautomata felé vettem az irányt és pár pillanat múlva már jött is a következő delikvens, egy fiatal lány, aki hozzám hasonló, boldog mosollyal vette át tőlem az "örökkétartó" napijegyet. :-)



6 megjegyzés:

  1. Itt Észak-Irországban a parkolókban divat ugyanez. Ha valaki éppen akkor indul amikor érkezem, nagy valószinűség szerint kezembe nyomja a még érvényes parkolójagyét. És természetesen én is ugyanezt teszem távozás előtt. Ha nincs "melegváltás" akkor pedig az automatára vannak kiragasztva a cetlik. Persze csak addig amig nem jön az ellenőr. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a tesóm mondta, hogy a parkolójegyet ő is továbbadja. De mivel én soha nem vezettem, hát ezt eddig nem tudtam. :-)

      Törlés
  2. De jó ez! Egy pici figyelmesség elindíthat egy láncreakciót :)
    Nekem biztosan nem jutott volna eszembe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy eszedbe jutott volna, csak nem biztos, hogy merted volna továbbadni, amilyen kis szerény vagy. :-) Egy pillanatra nekem is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha furcsán reagálnak majd, de ennyit igazán lehet kockáztatni.

      Törlés
  3. Számomra sem újdonság, bár nem É.Írországban élek - de minden esetben továbbadom a még használható parkolójegyemet - természetesen ingyen. Vannak is, akik csak néznek ki a fejükből - és nem értik. Én meg őket nem értem...Hát nem ez lenne a természetes ???

    VálaszTörlés

Web Statistics