2015. május 13., szerda

Szívom a füvet





Irdatlanul megnőtt a fű. Az udvaron már egymás után háromszor is lenyírtam, de hátul, a hatalmas kertben még  nem jutottam hozzá, így térdig ér, a fűnyíró nem bírja. No nem is csoda, igazán nem hibáztatom szegényt. Ráadásul nagyon sűrű, nagyon erős, szóval kezdtem kétségbeesni, hogy mi a túrót csináljak. Kaszálni nem tudok, azt előbb meg kék tanulni, de addig is valahogy oltani kell a tüzet.
Szerencsére az egyik nénim fiától kölcsön kaptam egy kisebb méretű benzines fűkaszát. Nagy bizalom volt ez a részéről, hisz sose volt még ilyen a kezemben. :-) Elmagyarázta hogy megy mint megy, hogyan kell bekapcsolni, kikapcsolni, behúzni, gázt adni, hogy kell a damilt kiereszteni, mikor lekopott. Mindent újra elismételtettem vele, aztán felraktam a bicajra, és toltam hazafelé, mikor a szomszéd Józsi bácsi meglátott:
-Hát maga meg mit csinál???
-Füvet akarok nyírni.
- De ez egy motor!!!
-Én meg műszaki főiskolát végeztem-vigyorogtam nagy mellénnyel, teljes nyugalmat mímelve.
Persze nagy izgalomban voltam. Rögtön átvedlettem rövidnaciba, ócska cipőbe és irány a kert.
Nem ment rögtön minden simán, mert hiába kapcsoltam be, és hiába akartam neki húzni a gázt, sehogyse  indult. Újra próbáltam, meg újra, aztán erősen törni kezdtem a fejem, még szerencse, hogy nem hívtam fel rögtön Zolit segítségért, bár előre megmondtam neki, hogy legyen telefonközelben, mert biztos öt percen belül szükségem lesz rá. :-D
Fejtörésem meg is hozta az eredményét. Kapcsolhatom én itt jobbra-balra, meg szívathatom a benzint, ha egyszer a zsinórt meg nem rántom be, bruhahaha!
Ezek után már igazán flottul ment minden. Igaz, jól megnyestem egy ribizli bokrot, megfaragtam két almafát, és a nyírás egyenletessége is hagyott jó sok kívánnivalót maga után, de azért ment a munka ezerrel. Mikor kellett, Zoli átrobogott a robogóján damilt tekerni, mert azt azért még nem tudom hogy kell, s egy darabig figyelte ügyködésemet, egészen lámpalázam volt. :-) Mondtam is neki, hogy aztán nekem holnap nehogy ezt beszélje az egész Moksony! ( a közeli kocsma neve )
Végezni nem végeztem, csak elfogyott  a benzin, meg este nyolc lett. A jobb kezem szó szerint remegett, most el se tudom képzelni, hogy fogom holnap valamire is használni. :-) Egy kicsi poharat is nehezemre esett felemelni. De igazán becsülettel végig dolgoztam az időt, csak akkor álltam meg, mikor a damilt kellett kihúzni, vagy a tankot feltölteni.
Mindenesetre megnyugtató, hogy még némi gyakorlás, és ha minden kötél szakad, akár közmunkásnak is elmehetek. Bár ők nagy gépekkel dolgoznak, nem ilyen aprósággal.
Azon még variálok, hogy ki kéne okoskodni valami kantárt, amivel magamra akaszthatom.
A képen kéretik nem túl hangosan röhögni! :-D És drukkolni, hogy holnap meg tudjam mozdítani a karom!









21 megjegyzés:

  1. Szerencsés vagyok, a miénk árammal működik. Bár itt meg a hosszabbítót kell magam után vonszolni... De minden elismerésem! :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd ha egyszer eljöttök hozzám, látni fogjátok, miért nem célszerű itt az elektromos. :-) Nem tudom hány tekercs kábel érne fel a kert végéig, de jó sok. :-D

      Törlés
    2. Igen, ezt gondoltam... kábel köteg szükségeltetne. :-)

      Törlés
  2. Megemelem az összes kalapom :) Főleg annak tudatában, hogy vasággyal együtt talán 30 kg vagy :) Ez nem semmi!!!!
    ...és tudtad megmozdítani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne tessék itten túlzásokba esni, jelenleg olyan 55-56 kg.
      És képzeld a karom egész elfogadható. Éjjelre jól bekentem. Más bajom van, ami tegnap fel se tűnt. Tiszta kék-zöld az oldalam, attól ahogy hozzá-hozzácsapódott a masina. :-D Pedig még a felénél se járok a munkának, szóval ki kell találnom valami védekezést. :-)

      Törlés
  3. Le a kalappal előtted!!!!!! Igen,ezt vállra kell akasztani,hiszen így őrült nehéz tartani!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem vállra akasztós, hisz ez csak olyan kisebb fajta. Azokkal a dromedárokkal, amelyekkel a közmunkások dolgoznak meg se próbálkoztam volna. Zoli eszkábált ugyan hozzá kantárt anno biztonsági övből, de azt mondta ennél a kicsinél nem vált be. Tényleg nehéz tartani. Szóval minden tiszteletem a fűnyíró közmunkásoké,.akik reggeltől délutánig nyomják. Mondjuk az utcákon nem nő meg ennyire, és nem ilyen irtó sűrű.

      Törlés
  4. a szívemhez kaptam a cím láttán, még jó, hogy nem intézkedett a netrendőrség:)))))))))))

    ja és javasolnék egy ismerős kecske beszerzését legelészés céljából
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. vagy mi az ami füvet eszik?
      nyulakat neki

      Törlés
    2. Hihi, még jó, hogy nem szabadítottad rám a zsarukat.
      Van itt pár házzal odébb egy rakat kecske, de a gazdájuk azt mondta, a kecskék igaziból nem fűevők, elsősorban a gyümölcsfáknak esnének neki. :-)

      Törlés
    3. Katalin kommentjéről jutott eszembe, mikor pár évvel ezelőtt megfenyegette az egyik gyerekemet a biosztanárja, hogy feljelenti az internetrendőrségen... Pedig a gyerek nem is szívott semmit, csak netezett órán. Aztán Z. elbeszélgetett a tanárral arról, hogy a gyermek kinőtt már az ovis korból és nem hisz ilyesmikben.. :-)

      Törlés
  5. Minden elismerésem a tiéd! Igazán! Csak halkan jegyzem meg, hogy ez a kicsi gép nem igazán alkalmas arra amire te használod. Nehezen lehet így boldogulni vele, de te mégis... Nagyszerű. Ha egyszer kipróbálsz egy nagyot, akkor fogod sajnálni, hogy nem azzal kezdted. Tartani sem nehéz, és ezerrel könnyebb vele dolgozni. Szóval duplán gratula neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg könnyebb a naggyal? Nem is gondoltam.
      De az a helyzet, hogy nem válogathattam. Így is nagy bizalom egy idősebb férfi részéről, hogy egy nő kezébe adta a motorját, aki még sose használt olyat. Igaz én is nagyon kiszolgálom az anyukáját, de azért egy gép az mégiscsak egy gép. Ismerem én ilyen szempontból a férfiak lelkét, nagy becsben tartják a cuccaikat.
      Akkor ez a kicsi gép mire alkalmas? Zoli is erre használta régebben, amíg még bírta a lába.
      Igaz, hogy nagyon megfájdult a karom, de talán még így is könnyebb volt, mint a nagy benzines masinát tologatni le-föl. És a fákat is könnyebb kerülgetni, meg bebújni alájuk.
      Ja, az elimerést meg igazán köszönöm! :-)

      Törlés
    2. Munkavédelmi előírás ,hogy nők csak különlegesen kiképzett tisztítófűrésszel (kabóca) dolgozhatnak, mert őnekik gerincproblémákat csinál a vibráció.

      "Háton hordható, flexibilis szárú tisztítófűrészekkel nők is dolgozhatnak."

      http://munkavedelem.ipolyerdo.hu/008001003-erdomuveles_szabalyai

      Törlés
    3. Kedves Névtelen, köszönöm, hogy aggódsz értem-már ha ezt a kommentet aggódásképp írtad-, de örülök, hogy ilyen kabócát is egyáltalán rendelkezésemre bocsátott egy kedves ember.
      De ha netán a kommentet azért írtad mert férfi vagy és szívesen segítenél nekem, látva Vera fejcsóválását, azt igazán szívesen elfogadom. Még sört is vennék neked, becsszó. Vagy ha úgy tetszik bort. De kizárólag meló után. Ittasan nem engedlek motor közelébe.:-) Nos, mit szólsz?

      Törlés
    4. https://kertmotor.hu/hu/termekek/bozotvagok___fukaszak___szegelyvagok/oleo_mac_446_bp_ergo_bozotvago_o_446bpergo?gclid=CM3zpPGSxMUCFYuWtAodwikAIg

      Törlés
    5. Szeretnél nekem venni egy ilyet? Vagy más okból raktad ide a linket? Mert nekem két havi fizetésemből se jönne ki, de ajándékba elfogadom nagyon szívesen. :-)

      Törlés
    6. Oleomac Sparta 440 BP bozótvágó


      Hengertérfogat
      40.2 ccm
      Teljesítmény 2.1 Le
      Hajtótengely átmérő 28 mm
      Üzemanyagtartály 0.87 l
      Damiladagolás félautomata
      Tartozék 3-ágú vágótárcsa

      damilfej
      Súly 7.4 kg
      Garancia 2 év



      Bruttó eladási ár: 128 340 Ft.

      Törlés
  6. Gratulálok! többszörösen is...Már többször olvastam,és azon gondolkodtam,hogy írjam -e...
    De motoszkál és nem hagy nyugodni...
    Én mindig csak azt olvastam, hogy Te mennyit és hogy segítettél másokon,és olyan dolgokat is megcsináltál, ami nem tartozik a munkakörödhöz csupa jóság vagy........akkor hogy van az, hogy nincs egy férfiember aki néha NEKED segítene,legalább az ilyen nehéz munkában..... azért mert Te többet is megcsinálsz mint kéne...Éés valóban "véknya" vagy, ..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg épp nálad nézelődtem, míg írtál. :-)

      Megmondom őszintén, néha én is lázadozok ezügyben úgy belül magamban. De a válasz egyszerű. Az idős emberek, akiknek segítek, ezt ilyen módon nem tudják viszonozni, meg különben is, ez a munkám, ezért kapom a fizetésem. Munkán kívül már nekem sincs energiám, hogy segítsek másoknak, tulajdonképp mire föl várnám, hogy rajtam segítsenek. Így is már szégyellem magam, mert ha bicajt, csapot vagy hasonlót kell szerelni, mindig egyik barátomat nyaggatom. Nem lehet egy ember jóindulatát a végtelenségig kihasználni.
      Jelen esetben pedig Zoli, aki maga is beteg ember, nagyon is segített nekem azzal, hogy kölcsönadta a masinát, ráadásul ellátott mindennel (damil, benzin) , ami nem olcsó mulatság. Este pedig, mikor mentem anyukáját rendezni, pizzával és borral várt.
      A többiek is próbálják a maguk módján viszonozni. El se tudod képzelni, hogy néha már a hátam közepére se kívánom a sok nápolyit, kekszet, süteményt, kávét, amivel kínálnak, ha meg nem veszek, rosszul esik nekik, hogy nem fogadom el.
      Pénzért persze akadna fűnyíró is, de azt én nem tudom megfizetni. Hát ez van.

      Törlés

Web Statistics