2014. január 4., szombat

Túrmezei Erzsébet: Fületlen bögre






Ma este elmosogattam éppen nyolcra.
Rakosgattam a bögréket fel a polcra.
Kettő van fületlen, de elölről szépek,
Egészen olyanok, mint a többi épek.
Csak a fületlen részt hátulra kell tenni,
S nem kell azt a hibát úgy szemügyre venni.

Most eszembe jutott sok felebarátom,
Hogyha képletesen fületlennek látom,
Úgy teszem-e őket életem polcára,
hogy ne lássunk mindig arra a hibára?
Hanem csak a szépre, hanem csak a jóra,
Mert (csak ha így térek egyszer nyugovóra)
Akkor tesz el úgy az igazságos Isten
– Ahogy a bögréket rakosgattam itt lenn –
A mennyei polcra nagy irgalmú szemmel
Hátrafelé az én letörött fülemmel.








(Mindig sajnálom kidobni a törött fülű bögréket, majd jó lesz virágnak, dísznek, apró cseprő dolgok tárolására. Épp ma is eltörtem egyet. Egy kedvenc formájút. Újabb társ a sorban. )





18 megjegyzés:

  1. Én is sajnálom őket kidobni, egy ideig tartogatom, mint te... aztán csak kidobálom őket. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem mindig a kedvenc formájú törik el leghamarabb. Nem szoktam kidobni őket.

    VálaszTörlés
  3. Bögrém nincs, de van csorba vázám a polcon, ügyesen hátra fele fordítva a hiba :)
    Tetszik a vers...és ismerős köszönt rám a képről, hihi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, gondoltam is, mikor felraktam, hogy ketten is fel fognak rajt fedezni tőlük kapott "ismerőst". Ráadásul egymás mellett van a két szívecskés dolog.

      Törlés
  4. Katici::))
    Az enyém is főhelyen van. Bár én nagyon sok finomságot készítettem már vele és ennek a nyomait őrzi is. De nekem így tetszik. Mint a fületlen bögréim, mint a csorba díszeim és mint a ráncaim.... megküzdöttem én azokért:) és éppen azért becsesek nekem!:D
    (most komolyan elmerengtem, hogy erről írnék magam is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképp én is befoghatnám, mert a tesómtól kaptam egy ugyanolyan fakanalat, de egyenlőre mindkettőt sajnálom. :-)

      Törlés
  5. :) Én sem tudom kidobni a fületlen bögréket,mert attól még bögrék!
    Nagyon szeretem ezt a verset,csak elfeledkeztem róla!!!! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Tetszik a vers!. :-) De ettől még én simán kidobom a törött fülüeket! :-) igaz nincs is olyan bögrém amihez valami emlék kötne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem az emlék miatt tartogatom őket. Bár van olyan, amit nagyon kedves személytől kaptam és azért nem dobtam ki.
      Te azért csak nyugodtan dobd ki őket, ezen igazán nem fogunk összeveszni. :-)

      Törlés
  7. ohhh...mit látok ott a polcon! :-DDDD

    VálaszTörlés
  8. Hogy kiböktem. :-D

    VálaszTörlés
  9. Koszonom, hogy itt hosszu evek utan ismet ratalalhattam erre a kis remekmure. Alulrol a 4. sor helyesen: ".....Akkor tesz el UGY az igazsagos Isten......" - Igy van az eredeti versben, igy jo a helyes ertelem szerint, es igy nem santit a csokkentett szotagszam miatt. Ki tudnad javitani? Igen jo lenne, mert ez a site a legelegansabb az osszes kozott, es a vers is a legolvashatobb. Miert ne legyen tokeletes? - Egyesek szerint a vers iroja nem Turmezei E. Mit tudtok errol? -

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen hozzászóló! Nagyon köszönöm a jelzésedet, és hogy felhívtad figyelmemet a hibára. Az ilyeneknek mindig nagyon örülök!
      Sajnos a kérdésedre nem tudok válaszolni, ezt a verziót most hallom először, hogy más lenne a vers írója.

      Törlés
    2. Kedves Pipulka! Aranyos vagy, hogy reagaltal, es maris ott az "ugy"! Koszonom!
      A vers regi idokbol jutott eszembe, csupan a cime szerint kezdtem keresni, mert a szerzojere nem emlekeztem. Majdnem mindenutt Turmezei Erzsebet nevet talaltam, kiveve ket site-ot; itt kuldom a ket link-et. Az allitolagos "Marjassyne" valtozat csak 1-2 sorban/szoban ter el a Turmezei valtozattol. Furcsa!

      http://pirgergely.blogspot.ca/2010/01/fuletlen-bogre.html

      http://retamami.blogspot.ca/2009/06/fuletlen-bogre.html

      Törlés
    3. Igazán nincs mit, én köszönöm, még egyszer, hogy felhívtad a figyelmem!

      Törlés
  10. Ez a vers maga egyszerűségével és tisztaságával nagyon szíven talált. Először egy kávézó kirakatában láttam, most visszakerestem. Jót tesz az én kritikus lelkemnek, alázatra tanít. Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most én is újra elolvastam. :-) És jó arra gondolni, mennyire nagyon kegyelmes az Isten. Óriási szükségem van erre.

      Törlés

Web Statistics