2015. október 9., péntek

Krizantém





Soha nem sikerült krizantémot csinálnom, akár szabad földben, akár cserépben próbálkoztam, olyan nyeszlettek lettek, hogy búskomorság volt rájuk nézni. Tavaly egyik nénimtől kaptam egy tövet, hát próba-szerencse kiültettem a kertbe, bár nem sokat bíztam hozzá. Igaz szorgalmasan locsolgattam a nagy kánikulában is, de azt álmomban sem gondoltam, hogy olyan gigantikus méret lesz belőle, mint amiket a virágosoknál lehet látni. Cserépbe be se fért volna, így megkapta a legnagyobb zsírosbödönt, és most fene nagyon büszke vagyok, hogy egyszer az életben mégis sikerült krizantémot csinálnom.
Ha kinyílik, fehér lesz.








17 megjegyzés:

  1. Ha az előző krizantémjaid tudták volna, hogy ilyen zsíros helyre kerülhetnek, biztosan megemberelték volna magukat :DD

    Ez tényleg szép nagy bokor lett :) De jó!!

    VálaszTörlés
  2. Mire jó egy zsíros bödön! :) hatalmas lett és a fehér nagyon szép, bár én mindegyiket szeretem.
    A virágpiacon már javában zajlik a krizantém kipakolás, mindig megnézegetem, van egy amivel nagyon szemezek, gyönyörű színe van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon-nagyon szeretem őket. Mindenféle színt.

      Törlés
  3. Anyám! Ez teljesen olyan,mint a virágosoknál! Visszacsípted a szárakat a nyáron? Eszméletlen szép már most!
    Ki van lukasztva a zsírosbödön? Kiváncsi vagyok,mert ilyenek nekem is vannak,de nem gondoltam,hogy ilyen szépek lesznek benne a virágok! Csúcs vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy olyan? Egyszer visszacsipkodtam. De a néni akitől kaptam nem szokta, mégis mindig ilyenek voltak neki.A bödön nincs kilyukasztva, mert akkor hamarabb tönkremenne. Évek óta ültetek a bödönökbe virágot. Nagyobb fazékba is. Csak a kisebb fazekakba rakom eleve cserepestül. Arra azért vigyázni kell, hogy ne öntözd túl, mivel ugye nem bír elfolyni. De a krizantémot a kertben neveltem, csak most került a bödönbe.

      Törlés
  4. Nálam a bödönöd tesójában fortyog a cefre. Locsolni sem kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvemre való felhasználás. Gyümölcsöm nekem is volna, még bödönöm is, csak pénzem nem a kifőzetéshez. :-(

      Törlés
  5. Ó de szép...Lehet hogy eddig az volt a baj hogy nem zsírosbödönbe tetted...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ki tudja ezeknek a krizantémoknak a lelkivilágát. :-D

      Törlés
  6. Szerintem ott lehet a dolgok nyitja, hogy a tő, amit kaptál, egészséges, életerős volt. A halottak-napi vásárban sokszor "feltuningolt" növényeket árulnak - már én is jártam úgy, hogy következő évre kipusztult. Én azonban sosem cserépbe, mindig a kertben ültettem. Fajtától függően, amelyiket kellett (mert nem mindegyiket kell ám) azt Margit napján visszacsíptem. Most minden tövem nekem is tele van virággal. Ja, és bizony egész nyáron locsoltam....
    Szép lesz a tiéd, ha kinyílik. De gondolkodj el, hol telelteted, mert a zsírosbödönben nem biztos, hogy a nagy hideget átvészeli. Vagy ültesd ki, vagy vidd majd be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kaptam már sokszor töveket. És nem boltit, hanem falusit, mert itt mindenki maga termeli a temetői virágot mindenszentekre, de nekem soha nem sikerült. Viszont volt olyan bolti tövem, ami már második éve megvan. Csak az magasnövésű, nem ilyen bokros. Télen mindig a pincében teleltetek, de nem bödönben, hanem cserépben.

      Törlés
  7. Mekkora ötlet! Nagyon szép, mekkora bokor... :-)
    Az enyémeket két éve tövig rágta a nyúl, azóta sem hajtottak ki...

    VálaszTörlés
  8. csodaszép, imádom , lefotóztad teljes nyílásában is? mutiiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd idén lefotózom, mer abból az egy tőből most hármat csináltam.

      Törlés

Web Statistics