2017. május 26., péntek

Nem csak kenyérrel él az ember....




A falu, ahol élek tipikus katolikus, de mivel a szomszéd Perőcsény református, ezért nálunk is akadnak házasodás révén reformátusok. Egyik nénim is ilyen, s mivel idős lévén a templomba már képtelen átjárni, hát időnként a tiszteletes úr látogatja meg őt.
Régebben, mikor az öregotthonban volt perőcsényi származású lakónk, oda is eljárt a lelkész, s az öregecskék meg a nővérkék is nagyon szerették őt hallgatni akármilyen vallásúak is.
Jómagam is kedvelem őt, valahogy mindig olyan dolgokról prédikál, amik épp jól jönnek a szívnek.
A nénimnél összeakadtunk párszor, és próbáltuk őt ketten győzködni, jöjjön el újra az otthonba, ha most épp nincs is református, higgye el, mennyire várják őt a lakók és dolgozók egyaránt.
Nagyon megörültem, mikor jött a hír, hogy bejelentkezett a tiszteletes úr, úgy tűnt sikerült Bözsi nénivel az akciónk.
Sajnos mivel én napközben a falut járom, ezeken az alkalmakon nem tudok ott lenni, de volt, hogy éppen sikerült őt meghallgatnom. Akkor nagyon feltöltődtem lelkileg.
A tiszteletes úrnak nem túl jó az arcmemóriája, nem könnyen jegyzi meg az embereket még akkor sem, ha már többször találkoztak. Így aztán teljesen elképedtem, mikor tegnap késő délután csengettek s mikor kimentem a kapuhoz ő állt ott, háta mögött a motorjával.
Hirtelen szóhoz se jutottam annyira meglepődtem.
Mondta, hogy hallotta Bözsi nénitől, hogy hosszasan betegeskedem és eljött meglátogatni engem. Nem tudta pontosan hol lakom, de figyelte a házakat az utcában, és kiválasztotta, melyik lehet az enyém.
Annyira meghatódtam, hogy azt el se tudom mondani. Mert igaz, hogy találkoztunk párszor Bözsi néninél és évente egyszer  a református és a mi kis gyülekezetünk meglátogatják egymást, de ennyi.
Van neki épp elég báránykája a maga nyájában, elképesztően jól esett, hogy még egy "idegenre" is gondot fordít.
Legalább egy órát itt töltött nálam, a végén imádkozott értem, megöleltük egymást majd felült a motorjára és hazaberregett Perőcsénybe.
Én meg csak álltam és bámultam teljesen meghatódva....




22 megjegyzés:

  1. Ó,de jó volt ezt olvasni!!! Ilyen az igazi lelkipásztor! Egyébként meg tök mindegy,hogy ki milyen felekezetű-szerintem.
    Betegeskedsz? Lemaradtam....Bocsánat! Gyógyulj meg,gondolok rád az én táppénzes napjaimból.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is így gondolom, hogy tök mindegy ki milyen felekezethez tartozik, de ez akkor sem mindennapi figyelmesség egy lelkész részéről. Tényleg ilyen az igazi pásztor. Még a szomszéd pásztor bárányára is vigyáz, ha úgy hozza a sors. :-)
      Nem nagyon hangoztattam, hogy betegeskedem, nem maradtál le semmiről, de ezt az esetet nem bírtam szó nélkül hagyni így meg kellett említenem. Neked is gyógyulást mielőbb!!!

      Törlés
  2. Istenem, de jól esik az ilyen jellegű odafigyelés!
    Meghatódtam rajta még így, olvasóként is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is a hatása alatt vagyok még most is.

      Törlés
  3. Egy ilyen gesztus fél gyógyulás, testnek léleknek egyaránt. Ne legyél már beteg légy szíves, ki fog akkor menni a hegyekbe kirándulni és ki fog nekünk szépséges fotókat mutatni??? Jó egészséget Neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon sokat jelentett.Nagyon.
      Nem akarnék én beteg lenni, úgy hiányoznak a hegyek, hogy majd meg halok. Remélem majd csak lesz valahogy és újra mutathatok nektek fotókat. Köszönöm, Orsi!

      Törlés
  4. Nagyon szép gesztus volt a részéről, s tényleg nem a felekezet, hanem az odafigyelés a lényeg.

    VálaszTörlés
  5. Sok erőt, és mielőbbi teljes felgyógyulást kívánok Neked sok szeretettel!

    Itt egy kis vajákosság, másra nem jó csak egy kis gyógyító mosolyra...))))
    "Kígyómáj és medvefarok, múljon el az összes bajod!
    Nyúsziláb és békaháj, a betegség odébbáll!"

    VálaszTörlés
  6. Kár, hogy kihalófélben vannak az ilyen emberek...
    Gyógyulj, erősödj - várnak a hegyek/erdők !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért hála Isten még akadnak. Ő sem idős ember, szóval mindig van egy kis utánpótlás, ha nem is sok.
      Várnak, igen....

      Törlés
  7. Gyógyulást!! Én is csak most értesülök :-( Az ilyen szívmelengető emberek gyógyítanak is. Meg mi, akik rád gondolunk telepatikusan is.
    Remélhetőleg csuklottál a múlt héten! A helyi újságban olvastam, hogy egy nő gyűjti az elhasznált hegymászóköteleket. Kéri, ne dobja el senki - az újrahasznosítás ébredezik minden területen -hanem inkább adja le a gyűjtőhelyeken. Használati tárgyakat, dísztárgyakat, ékszereket készít belőle. Rögtön Te jutottál eszembe!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még ilyet! Bár jómagam valószínű nem fogok sok kötelet elhasználni, valószínű ezt az egyet ami van. Idén még sajnos hozzá se jutottam és ki tudja mit hoz a jövő...
      De az ötlet nagyon jóóó! Én pl. póráznak is egy régi kötéldarabot használok, arra még tökéletesen jó, ha már mászni nem is biztonságos.

      Törlés
  8. Ez olyan szép.es mennyi ilyen lelkipásztor lehet még, akikről nem is tudni,csak szép csendben teszik,ami a hivatásuk.kivanom hogy mielőbb meggyógyulj!!(mi a baj,megkérdezhetem?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, még mennyi lehet hasonló kis falukban, meg városokban is, csak nem tudunk róluk, mert ők nem dicsekesznek, mindenkinek meg nincsen blogja, hogy írjon róluk. :-)
      (Nem tudom mi a bajom, csak keresgélik össze-vissza hosszú hetek óta.)

      Törlés
  9. Válaszok
    1. Aranyos vagy Fodoorka! Megvagyok, de nincs miről írnom, otthon betegállományban nem sok minden történik az emberrel sajnos.

      Törlés
    2. Akkor írj az emlékeidről. Az van mindenkinek - és azt is szívesen olvassuk/olvastuk.És addig se kell a bajodra gondolni. És "természetesen" jobbulást, mielőbbi gyógyulást kívánok !
      "Az élet szép... Tenéked magyarázzam?"

      Törlés
    3. Így van! Az élet szép Fodorka! Köszönöm! :-)

      Törlés
    4. Köszönöm!!! Ma végre írtam kicsit nektek.

      Törlés

Web Statistics