2014. április 28., hétfő

Csúcstámadás








Földes András Erőss Zsoltról szóló könyvét olvasgatom esténként, így hát gondolom ennek volt egyenes következménye, hogy valami magashegyi környezetben bajlódtam egész hajnalban.
Az biztos, hogy a csúcsot sikerült megmásznom, mert már lenn az alaptáborban, vagy legalábbis valahányadik táborban nyűglődtem teljesen kifeküdve a hálózsákomban. Iszonyú rosszul voltam, szorított, fájt fertelmes módon a szívem, mondtam is magamban, na kész itt a vég, hiába jöttem le a csúcsról.
Nem tudom kik vettek körül, nem ismertem őket, de egy csapathoz tartoztunk az biztos.
Egy kedves, fiatal hegymászó fiú támogatott le a hegyről, egy percre el nem hagyott, én meg csüngtem rajta, mint gyümölcs a fán, s egész úton csókolgattam hálám jeléül. :-D
Leértünk. Hogyan, nem tudom.
De én valami olyan nyúzott, szörnyű állapotban ébredtem reggel, mintha legalábbis tényleg megmásztam volna valamelyik nyolcezrest. :-)) Jó időbe telt, míg összekapartam magam.
Az öregotthonba beérve meg mit találok az asztalomon? Egy régebbi újság, aminek hátlapja nézett felfelé, s ott vigyorgott rajta Klein Dávid.  ( http://www.sparexpedicio.hu/posts )
Te jóóó éég! Valami dolgom volna a Himalájában?  :-O








17 megjegyzés:

  1. Akkora hegyek vannak benn, ITT benn - nagyobbak a Himalájánál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tyú, amindenit, akkor ott aztán kell erőnlét a csúcstámadáshoz. :-)

      Törlés
    2. Nem is tudom. Talán nem erő az, hanem valami más.....
      :)

      Törlés
  2. Hát, ha nem is a Himalájára, de valahova fel kell hogy juss...! (inkább átvitt értelemben venném)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És főleg le kell jussak élve. :-) Persze ha olyan csinos huszonéves hegymászó fiúk kísérgetnek, mint álmomban, hát lehet róla szó. :-DD

      Törlés
  3. :))))) Bocsánat, azt hiszem nem kuncognom kellene,de ahogy leírtad ,az csúcs!!!!!
    Huhh! Rám méginkább rosszul hatna a könyv,mai napig görcsbeszorul a gyomrom,szívem,ha Zsoltra gondolok.....
    Én mostanában egyik álmomban menekültem és valamiért /vajon miért?:) / súlyos batyut cipeltem,aztán rájöttem-álmomban-,hogy gyorsabban tudok menekülni,ha eldobálom a cuccokat a táskámból.
    Ennek is van nagy üzenete,pedig nem vagyok álomfejtő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát utólag már én is szétröhögtem az agyam, de reggel szörnyű érzés volt átélni az egészet. Annyira valóságos volt. Már csak azért is, mert én szörnyen fagyos vagyok, valószínű az első órában lefagynának a lábujjaim ott fenn, mert azok még nyáron is hidegek. Mindig vonzott a sziklamászás, de csak szép napsütésben. :-)
      Ez a könyv amúgy még régen íródott, csak most került a kezembe apunál, én vettem meg neki anno. Zsolt egész gyerekkorától vannak benne történetek. A későbbi, vastag könyvet még nem olvastam, de az "én hősömnek" meg van, tőle kölcsön kapom. Sokszor eszembe jut Zsolt....
      Na ja, a te batyus álmod is elég sokatmondó.

      Törlés
  4. Hát, ez jó, még a végén dolgod lesz ott! :-) A hegymászó fiúkat el ne szalaszd ott és akkor sem!:-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogy szalasztom! Már ha egyáltalán szóba állnak egy korosodó hölggyel. :-D

      Törlés
  5. Nem a koroddal, de még csak nem is a "nyócezressel" van itt a baj. Valami más itt a bibi..:-"-A farod.":)))))

    VálaszTörlés
  6. Szelek szárnyán a felhők fölött száll egy kis madár.
    Messziről jött, fáradt nagyon, pihenne egyet már.
    Ameddig csak szeme ellát, mindenütt csak kő.
    Havas csúcsok szeles ormán,
    Ott, hol nagy úr a vihar s orkán,
    Egy hegyes csúcson, ott pihen meg ő.

    A hegy lábánál apró pontok, egy hegymászó csapat,
    A felkelő nap beragyogja elszánt arcukat.
    Te is látod e néhány arcon a csúcsok örömét.
    Hóban, szélben, fagyban, télben,
    Küzdve, dacolva ezer veszéllyel,
    Fönn a csúcson boldogan néz szét.

    Nemsokára a kismadár is útrakél tovább
    Friss erővel, szélsebesen repüla hegyen át.
    Elmondja, hoggy mit látott, hogy nagy dolog s mily szép,
    Mikor két barát a hóban szélben,
    Küzdve dacolva ezer veszéllyel,
    Fönn a csúcson megrázza egymás kezét.


    Jáger László

    Kancsendzönga

    I. In memoriam Erőss Zsolt

    Mindenki, kit emberszív hevít
    szeretné látni élte csúcsait
    megtenni mégis, kevesen merik
    így lentről szidják, ki fölmerészkedik...

    VálaszTörlés
  7. Jáger László
    Kancsendzönga

    I. In memoriam Erőss Zsolt

    Mindenki, kit emberszív hevít
    szeretné látni élte csúcsait
    megtenni mégis, kevesen merik
    így lentről szidják, ki fölmerészkedik

    II. In memoriam Kiss Péter

    Visszafordultál, nem ész, de szív szerint
    segíteni, kin Isten már nem segít
    fejfád a tiszta lelkiismeret:
    megtetted, mit nem szabad, nem lehet




    Értékes Attila
    Ma nem beszélnek a férfiak

    Ma nem beszélnek a férfiak,
    szívük felett kiszáradt az avar,
    álmaiért, vágyaiért
    eltávozott a legkonokabb magyar.

    Szemében még csillog a hó,
    lábába vágynak a hegyek,
    hitet, kitartást adott nekünk,
    többet ő már nem tehetett.

    Tudjuk, a csúcson kell abbahagyni,
    a hó öt kincse már örökre övé,
    most magasabbra vágyott lelke,
    halotti hólepel von takarót fölé.

    (A Hópárduc új utakra révedt,
    vissza Hargita havasai közé.)

    VálaszTörlés
  8. " Az a jó hegymászó aki megöregszik."
    /Erőss Zsolt/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várkonyi Lászlót pl. egy lavina sodorta el társa, Klein Ádám mellől. Mások is voltak a közelben, senki nem tudott semmit tenni. Akkor ő rossz hegymászó volt?
      Erőss Zsolt is tévedhetett. :-) Mivel emberből volt.
      De nem szeretnék ezen vitázni, mivel kifejtetted a véleményed a blogodon a témával kapcsolatban.
      Szerintem nekünk, aki az éltben nem jártunk magas hegyen egy csomó mindenről halvány lila dunsztunk sincs.
      Épp most olvastam az általad említett öt halálesetből az egyiket. (Dékány Péterét) Teljesen érthetetlen volt, ami történt, Zsoltnak semmi köze sem volt hozzá. Úgyhogy nem biztos, hogy ezt az öt áldozatot mindenáron az ő nyakába kéne varrni.

      Törlés
  9. A magas hegyekben sokszor hoz olyan döntést a hegymászó, amely lentről akár őrültségnek is tűnhet, fenn viszont, ahol a körülmények elképzelhetetlenül mások, mint a normális magasságon, a sikert vagy a túlélést is jelentheti. Számtalan olyan történetet ismert, amikor az alpinista felszerelés nélkül vágott neki a csúcsnak, vagy napokig mászott alvás nélkül. Erőss karrierjének legnagyobb sikerét, a Nanga Parbat (8125 m) megmászását is úgy hajtotta végre, hogy azt nem ajánlaná egyetlen szakértő sem: egyedül, háttércsapat nélkül, új úton, nem túl jó felszereléssel. Nem reális tehát a biztonságos internet mellől megmondani, mi jó, és mi elhibázott döntés odafenn.

    Az mindenesetre tudható, hogy a csúcstámadások teljes ideje szokott 24-30 óra lenni, amely alatt a mászók már visszaérnek a legfelső táborba. Erőss és Kiss ebben a tekintetben biztos túlfeszítette a húrt, hiszen csak felfelé mentek 24 órát. Rövidebb időre talán kihúzták volna ennyi vízzel.

    VálaszTörlés
  10. Nanga Parbat (8125 m)
    Épp most olvastam ezt a mászást a könyvben. Hát nem semmi volt.

    VálaszTörlés

Web Statistics