2015. május 16., szombat

Mégis





Mióta jó idő van egyfolytában le vagyok maradva blogilag. Mind írásban, mind kedves blogjaim olvasásában. Ide ugrok, oda kattintok, ha benézni van is időm valahová, kommentelni már nem biztos, hogy futja. Van, hogy egészen egyszerűen elalszom a gép mellett. :-)
Tegnap pl. azt mondtam, hogy ma délig fogok aludni, mert holnap hosszú műszakos leszek benn az otthonban. Hát ember tervez, Isten végez. Szűnni nem akaró telefoncsörgésre ébredtem, sokáig kellett biztatnom magam, hogy másszak ki a paplan alól. Egyik nénim volt az, alig bírt még beszélni is, olyan rosszul érezte magát, jaj, jöjjek fel.
Roham tempóban ugrás, zuhanyozás, öltözés, fésülködéssel már nem törődve fel a bicajra, aztán kerítésmászás, vérnyomásmérés, ügyelet felhívása. A hölgy a vonal másik végén elég érdekes volt. Úgy tűnt a távolból akar diagnosztizálni, szinte lerázott volna, de végül azt mondta: Látom maga hozzáértő, indokolt kiküldenem a doktor urat.
Majd hanyatt vágódtam. És ha történetesen csak a szomszéd néni telefonál, aki laikus, akkor simán lerázza, vagy mi??
Egy órát vártunk, addig teát csináltam, macskát etettem, iratokat keresgéltünk.
Szerencsére a kiküldött doktor úr nagyon kedves volt. Már a kapunál bemutatkozott, majd külön a néninek is, rengeteg felszerelést hozott magával, szépen, udvariasan beszélt. Irtó fiatal volt, vagy csak annak nézett ki? Ezt nem tudom, de az biztos, hogy még nem volt belefásulva a munkájába. Alaposan kikérdezte, megvizsgálta a nénit, nem legyintett rá, hogy 80-on felül mit akar.
Közben összeszaladt a darab, már három barátnő, ismerős ott téblábolt a teraszon rémülten, be is hatoltak volna, ha nem vagyok ott őrként. :-) Egyikük aggódott, hogy benn kéne lenni valakinek, hátha Maris néni nem tudja megjegyezni, mit mond az orvos. Megnyugtattam, hogy jobban meg tudja jegyezni bármelyikünknél. Nagyon okos, értelmes asszonyról van szó.
A doktor úr sokáig elidőzött, injekciókat adott, nem akarta elhinni, hogy Maris néni kiigazodik a millió gyógyszere között, úgyhogy azt is leellenőrizte, hogy valóban ki tudja-e választani azokat, amiket reggel kell bevennie.
Kintről hallottam, amint már indulóban azt mondja: Szó se lehet róla, maga csak költse a drága gyógyszereire a pénzt!
A kapu felé menet nekem megköszönte a segítséget, én pedig azzal búcsúztam el tőle: Doktor úr, maradjon ilyen kedves, ez az öregeknek nagyon sokat jelent!
Mosolygott, bepakolta a cuccait és elrobogott.

Szóval a délelőttöm nagy része elment.

Ez a bejegyzés is, ami következik már egy hetes, de nem akarom kihagyni, mert csuda klassz élményben volt részünk.
Egy meghirdetett madárleső túrán vettünk részt Kobakkal. Az elmaradt madarászás helyett hát mégis volt alkalmam kicsit kukucskálni.
Jó kis csapat gyűlt össze, idősebbek, fiatalabbak, gyerekek, kamaszok vegyesen. Három szakértő kalauzolt minket. Attól kezdve, hogy elindultunk, már a házak közt is magyaráztak, kiket is hallunk. Így rögtön az első kuncsaft örömet okozott, hisz pontosan ez a madárka szokott csicseregni a házunk tetején ágaskodó hatalmas, békebeli antennán. Csicsörkének hívják. Nagyon passzol rá a neve.
Találkoztunk a mezőn fülemülével, barát poszátával, pacsirtával, cinegékkel, de az igazán izgalmas rész akkor következett, mikor betértünk az erdőbe, és szemrevételeztük a kihelyezett odúkat. Ezen a területen 100 van kihelyezve, s egy fiatal fiú kezeli őket, most is ő kaszálta le előttünk a füvet, hogy be tudjon hatolni a csapat a bozótosba, s ő emelte le szétszedhető kampós bottal őket a fákról, hogy megnézhessük.
Mondhatom a felnőttek legalább annyira élvezték az egész túrát, mint a gyerekek. Izgalommal álltuk körül az épp aktuális odút, hogy meglessük, tetejének felnyitása után kiket találunk benne.



Szántóföldjáró

















Egy marok kopasz kukac, meg még egy marok kopasz kukac...
(bölcsis cinege fiókák)





Magyar szegfű








Igen, az a kicsi bunkócska a szárnyam. :-)







Csuszka fióka





Mivel az én gépem ennél többre nem nagyon volt alkalmas, a továbbiakban egyik túratárs, Janyek Zbysek képeit láthatjátok.



Újszülött részleg széncinegééknél





Még  van néhány késlekedő, de a legfrissebb kukacért kiált




Óvodás részleg



Kukucs, ilyen a világ?




Csuszka fiókák




Elégedett napközis




Gyönyörűséges seregély tojások




Nyaktekercs mama a tojáskáival




Pipulka mami







A túra végén még névreszóló emléklapokat is kaptunk, elképesztően precíz szépírással. Hiába, a műszaki rajzos múlt nem tagadható le. :-)
Csodálatos délelőtt, s mindezért 500 ft volt a "belépő", gyerekeknek meg semmi.
Ha valamelyikőtök felé ilyen vagy ehhez hasonló túrát hirdetnek, el ne szalasszátok!












16 megjegyzés:

  1. Annyira jó,hogy vannak még ilyen doktorok és vannak.....:) És vannak ilyen Pipulkák.:)
    Áldás vagy a néniknek!Tényleg! A bácsikkal ki foglalkozik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjj és jajjj!!!! ...A kivett fiókákkal már sosem fog törődni a mamájuk,mert emberszagot érez rajtuk.SOHA nem szabad kivenni a fiókákat és ilyen időszakban nagyon óvatosan lehet csak kukucskálni őket.Amikor levették a bottal az odukat,azt szegény kis fiókák úgy élték meg,min mi a zuhanórepülést.:(
      Nem értem,hogy ezek a madarászok ezt hogyhogy nem tudták???????? :(((((((((

      Törlés
    2. Nyugodj meg drága Mamka, ezek az embere a MME-től évek óta ezzel foglalkoznak. A fiókáknak az égvilágon semmi bajuk nem esett. Én is csodálkoztam, hát meg is kérdeztem, hogy ez nem zavarja a madárkákat? A saját szememmel is meggyőződhettem, hogy az egyik madár mama, ott várt a szomszéd fán, amíg vissza nem került az odú a helyére, s huss, már benn is volt. Csak rövidke időre és óvatosan lettek levéve. S mondom, ők évek óta ebben vannak, az odúkról is sokat hallottunk, meg azok kezeléséről, tisztításáról. Pl nekem fogalmam se volt, hogy ki kell szedni a fészket az odúból, miután kirepültek a fiókák, mert akkor raknak újat. Ez a fiatal fiú rengeteg szabadidejét tölti az odúk gondozásával, csak hála és köszönet jár neki. Mivel a fészkelőhely egyre kevesebb, a madárkák szívesen veszik igénybe az odúkat. Ha bántotta volna őket a kukucskálás, akkor többé biztos nem költöztek volna be. De lám, mindenhol volt most is lakó. :-)

      Törlés
    3. Egyedülálló idős bácsik, akik gondozásra szorulnak, nem nagyon vannak a faluban. Az én egyszem bácsim csak pár évvel idősebb nálam, róla már írtam. Ő az aki megtanult műlábbal füvet kaszálni, létrával járni. :-) A kolléganőmnek volt egy házaspárja, de ők épp most költöztek be az otthonba.

      Törlés
  2. Micsoda kirándulás, micsoda élmények!!! Még sosem láttam cinegefiókákat, meg csúszkát sem, és milyen szép színű a seregély tojása! Csak ámulok, de jó, hogy megosztottátok velünk! <3
    Egyégként idén feltűnt, hogy nálunk igen sok a seregély az idén, mondhatni szokatlanul sok. Felétek?
    Először nekem is ez ugrott be, mint Mamkának, nehogy elutasítsa a madármama a fiókákat. De a szakértő ember tudja mit csinál. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nem vettem észre, hogy több lenne a seregély, de attól még lehet. :-) Évekig fészkelt a kertünk végében lévő öreg almafa odvában. Csuda hangokat tudott kiadni, még az egerészölyvet is utánozta. Csudálkoztam is, hogy került a kertünkbe ölyv. :-D

      Törlés
    2. Okos madár, beszél idegen nyelveket... :-D

      Törlés
  3. Ez nagyon jó program lehetett!!!! :)
    Nálunk a téren olyan hangverseny van hajnalban, mintha az erdőben lennénk, de legalábbis a természetben és nem a város közepén. Legalább öt-hatféle madár mondja a magáét. Ha eljössz, majd kiokosítasz, hogy mik lehetnek ezek, mert már szakértő leszel a témában :)

    ...és Te egy szuper Pipulka vagy! Mindig lehet Rád számítani....ez, főleg az időseknek nagyon sokat jelent <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, hol vagyok én a szakértőtől? Csak kíváncsiskodó laikus. De szeretnék sok madarat megismerni, s ha megismerek, téged is bemutatlak nekik. :-)

      Törlés
  4. Drága Pipulka és ttöbbiek!
    muszáj írnom:a vadőr ismerősöm szakvéleménye:_Sajnos az MME hiába tűnik szakszerű társaságnak,de zavarják a madarak életét költési időben.Ilyenkor tilos leszedni az odúkat! Zavarja a madarak életét az ilyen jellegű tevékenység!Nálam a telepen emberhez szokott madarak is vannak zárt ketrecben sérúlés miatt,de ilydnkor még az etetésúket is óvatosan végzem,vendégeket pedig egyáltalán nem fogadok ebben az időben.Egyébként törvénybe van foglalva a vadon élő madarak költési időben való bármilyen zavarása büntetendő cselekmény._

    Én is csalódtsm az MmE ben,amikor láttam videót a madarak gyűrüzéséről. Kegyetlen.

    Sajnos.ezt muszáj volt megírnom,hogy tudjatok róla.

    VálaszTörlés
  5. Drága Pipulka és ttöbbiek!
    muszáj írnom:a vadőr ismerősöm szakvéleménye:_Sajnos az MME hiába tűnik szakszerű társaságnak,de zavarják a madarak életét költési időben.Ilyenkor tilos leszedni az odúkat! Zavarja a madarak életét az ilyen jellegű tevékenység!Nálam a telepen emberhez szokott madarak is vannak zárt ketrecben sérúlés miatt,de ilydnkor még az etetésúket is óvatosan végzem,vendégeket pedig egyáltalán nem fogadok ebben az időben.Egyébként törvénybe van foglalva a vadon élő madarak költési időben való bármilyen zavarása büntetendő cselekmény._

    Én is csalódtsm az MmE ben,amikor láttam videót a madarak gyűrüzéséről. Kegyetlen.

    Sajnos.ezt muszáj volt megírnom,hogy tudjatok róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, köszönöm, hogy megírtad vadőr ismerősöd szakvéleményét! Miért írod, hogy "sajnos" volt muszáj? Minél több vélemény, annál okosabbak, tájékozottabbak vagyunk.

      Törlés
    2. Jaj, és írtam neked egy levélkét a fb-on, majd olvasd el, ha tudod, az email címed megint elkutyultam valahová, hiába keresem.

      Törlés
    3. Tönkrement a pót szm.gépem is,egy tablettről pötyögök.

      Azért sajnos,mert elrontotam az örömötöket és szomorú vagyok,hogy csalódnom kellett az MME ben.

      Törlés
    4. Nem-nem, ne bánkódj, az örömöm megmaradt. Az élmény olyan nagy volt, hogy azt hiszem az örömömet nem tudja elvenni semmi.

      Törlés

Web Statistics