2014. február 17., hétfő

Szerelempatak






Nagyon örülök, hogy sikerült megnéznem ezt a fantasztikus dokumentumfilmet. Köszönet érte
  " ..........."-nak, aki felhívta rá a figyelmem, illetve annak, aki feltöltötte és lehetővé tette, hogy jó páran részesülhessünk belőle.
Még mindig éli bennem az utóéletét. Rengeteg gondolatom, érzésem támadt már a film közben is, de utána még több.
Persze jókat nevettem a disznózsíron meg az avas vajon meg a heringen és hasonlókon, de ami igazán megragadott, az sokkal inkább ezeknek a kedves embereknek az egyszerűsége, tisztasága, őszintesége. A tájszólások, a különleges szavak amúgyis a gyengéim, ezt itt, ahol lakom is rendkívül élvezem, de ahogy a székely emberek beszélnek, no az valami csuda. Igaz a filmben szerepeltek más vidékekről valók is, kettő bizonyosan, ahogy meg tudtam állapítani.
Lenyűgöztek a művészi képek, a tájak. Ahogy kavarogtak a viharfelhők, ahogy selymesen hullámzott az árvalányhaj a mezőn, a kémények füstje a havas falu fölött, a puliszka gőzölgése a függöny mintái előtt, a kopott lábaska fedőjéről lecseppenő víz, a fehér ló sörénye, ahogy a néni igazgatja, bogozgatja, a lemenő napot éppen eltakaró szénaboglya,  a pityókaültetők,  a kerítés tetején gubbasztó macska, de még a legyek motoszkálása is az ajtófélfán.
És a csendek! A hatalmas, gyönyörű csendek a fenyők felett, és a súlyos, nehéz csendek a magányos szobákban, hajnalban a paplanok alatt.
Az időnként elrobogó vonat, ami mégiscsak az idő múlását jelentette ebben a szinte mozdulatlan, békés világban.
Sorsok. Némelyikben szinte semmi öröm, legalábbis abból a fajtából, amire a cím utal. Mintha kést döftek volna a hátunkba.-mondja az egyik néni- Menni kellett, ha épp dagasztottunk is.
Vagy a bácsi, akit nem állhatott egész életében a felesége, s mégis milyen boldog arccal mesélte, hogy kétszer is vele álmodott, mióta meghalt, és hogy felvidámult ettől.
A dráma, hogy csak bőrgúnyánk öregszik, de belül ugyanolyanok maradunk.
Végig kacagtam, ahogy az öregasszonyok gurulnak le a domboldalon, aztán visszajátszottam, s akkor már végig sírtam.
Sok vén bolond, sok vén hülye-nevette Jula néni magukat, s tudtam én is pontosan ilyen leszek, ha élek addig.


http://vimeo.com/88069694






39 megjegyzés:

  1. Na látod ,még akkor sem dől össze a világ ha nem teljesülnek az ember vágyai .A filmbéli néniknek sem teljesültek ,de így utólag mégis szép volt . Vegyél példát róluk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Julika, nem veszek. :-) Ők ők, én én vagyok. Egyáltalán nem mondták mindenre, hogy szép volt, sőt! Nekem inkább pont az vált láthatóvá a filmből milyen nehéz sorsuk volt, hogy egy csomó mindent elszalasztottnak éreznek, és ma már nem úgy csinálnák ( a fiatalokat is erre biztatják), de akkor nem volt választási
      lehetőségük, vagy kellő ismeretük. Ahogy én kikövetkeztettem, valószínű a szereplők közül egyedül Veronka néninek volt nagyjából szép élete az ura mellett.

      Ha nem haragszol, én megmaradok a vágyaim mellett, mert ha az embernek már azok sincsenek, akkor mi a csudáért él? Dolgozni, mosni, mosogatni, takarítani, főzni, kapálni, gyújtóst csinálnii, fát hordani ésatöbbi...hát valahogy ez engem nem elégít ki. Vágyom ennél valami többre, szebbre, ami feltölt, felszabadít, boldoggá tesz és erőt ad a további hétköznapokhoz.
      Mondjuk pl. höngörőzni a hegyoldalon le egészen a patakig! :-))

      Törlés
    2. Oppsz, helyesbítek. Annak a néninek is szép élete lehetett, akit a tánctanár haza kísért. Legalábbis addig a pontig, amíg agyon nem verte a Danóczi Lacit egy vasrúddal. :-DDD

      Törlés
  2. "...hát valahogy ez engem nem elégít ki." ------- Disznózsír?!:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint ahogy Jula néni mondta: Nekem ilyen szerelem nem kell! :-DD

      Törlés
    2. Hajnalfürdőnél találtam .
      http://youtu.be/_0t9_UMpT6k

      A zsír is jobb a semminél,mondja a Bea !

      Törlés
    3. http://www.hir24.hu/elet-stilus/2013/12/07/nyuljon-magahoz-az-egeszsege-erdekeben/~~next

      Törlés
    4. Hát akkor a Belya csinyájja ahogy neki jól esik, meg a tudósok is, meg te is kedves Julika. Én maradok a nénik véleményénél: "Annyit se ér, mint egy nagy ganyérakás"

      Törlés
    5. Hehe ,adod te aztat még alább is, de már akkor késő lesz.

      Törlés
    6. Te már ezt csak bizonyára jobban tudod, mint én saját magam kedves Julika.
      Nem tudom, én valahogy nem mernék csak úgy ismeretlenül beszólogatni ilyen témában valakinek a blogjára, anélkül, hogy legalább nagyjából tisztában lennék annak a másiknak a gondolataival, érzéseivel. Miért adnám alább? Azt se értem, mihez lesz késő? Tán a disznózsírhoz.? Mint kiderült, ahhoz 80 évesen sem késő, de a többség mégse kért belőle. Mivelhogy semmi köze a szerelemhez. Julika kedves, ezt azért neked is tudnod kéne nő létedre.
      Pontosan ez az a rész a filmből, ami engem például legkevésbé fogott meg vagy szólt a lelkemhez. Nem véletlenül írtam ilyen bejegyzést, amilyent írtam.
      Látszik, hogy nem ismersz engem.

      Törlés
    7. Nem kell sokáig olvasgatni a blogokban ,hogy kirajzolódjanak a képek a blogok gazdáiról.Jobban meg lehet így ismerni az embereket ,mint például egy munkahelyen ,vagy akár még egy házasságban is . Különben amit tagadunk és pfuj meg minden ,legtöbbször ahhoz vonzódunk a tudatunk alatt ,csak esetleg nem tudjuk vagy ha tudjuk nem merjük bevallani . A filmben szereplő nénike sem azért mondta ,"köszönöm én ebből nem kérek " mert tudatában volt a dolognak ,hanem azért mert őt valószínű úgy nevelték ,hogy ez egy nagy bűn "kezeket mindig a takaró fölé".
      Ez a néni tipikus este ennek :
      "A másik típus az előbbi gyökeres ellentétének tűnik: nyílt, szívé­lyes, mindenkivel barátságos és engedékeny - legalábbis látszólag! Ám nála is akadnak olyan területek, melyek tudatosan vagy tudat­talanul érintetlenek maradnak. Életének egy bizonyos részéről vég­leges, megmásíthatatlan véleménnyel van, ami ráadásul élesen ütközik a valósággal."
      Ha a filmben szereplő nénike nem 64 éves korában jön rá : jé nekem ilyenem is van ,mennyivel teljesebb életet élhetett volna a még fiatal férjével. Tudom senkit sem szabad túl sokat győzködni valamiről mert az pontosan a teljes ellenállást válthatja ki .Gondolom mindenre van példa és ellenpélda is ,de ezek szerint mégsem értetted meg a film készítőjének valódi üzenetét ,hogy le kellene már döntögetni ezeket az ósdi tabukat.Úgy látom csupán a saját elméleteid igazolását láttad meg benne .Ha pedig zavar ,hogy néha beszólogatnak ,akkor nyugodtan csinálhatsz zárt meghívásos blogot is ,vagy nyugodtan törölheted is a beszólásokat. Akinek többször is törlöd a kommentjét ,gondolom előbb utóbb rájön ,hogy nincs itt keresnivalója ,itt persona non grata.
      Majd azért olvasgasd el a filmről a kritikákat is ,ott okosabb dolgokat is találhatsz mint amiket én írtam .

      Törlés
    8. Bizony nem minden embert lehet megismerni csupán a blogja alapján. Ha te ezt hiszed, akkor óriásit tévedsz, és igen nagy meglepetések fognak érni.
      Én meg nem azt mondtam, egy szóval se, hogy pfuj, legalábbis ilyet nem hiszem, hogy olvashattál. És a filmben sem mondta senki. Csupán azt mondták. Férfi nélkül?? Egy kis édesség, egy kis puszilkodás egy kis előjáték nélkül nem ér az egész egy nagy ganyérakást.
      Épp tegnap beszélgettem a filmről hosszasan egy férfiemberrel. Ezt a részt is kiveséztük. És teljesen rácsodálkozott, hogy nekünk, nőknek bizony nem elég "szárazon" az élvezet, hanem azt egy élő, "szeretett valakicsodával" (ahogy a 64 éves néni mondta), akarjuk átélni. Persze tudom, vannak forróvérű asszonyok is, akiknek tűzoltásként megfelel az önkielégítés, de ez a ritkább fajta. A filmben pl. négyből egy.
      Én nem ehhez a fajtához tartozom, remélem ez nem baj. És egyáltalán nem azért, mert bűn, meg kezeket a takaró fölé, hanem azért, mert nekem így esik jól. A szeretetemet meg szeretném valakivel osztani.
      A férfiember megint más tészta, neki általában tök természetes kamasz korától fogva, hogy segít magán, ha "döglik meg a vágytól". Gondolom ezért is csodálkozott rá beszélgetőtársam, hogy nekünk ez nem elég. Mondta is: Mennyire mások vagytok ti!
      Tőlem gondolhatsz rólam bármit, de mégis furcsának találom, hogy így ismeretlenül, ráadásul nő létedre mindenáron rám akarod erőltetni, hogy márpedig én tudat alatt az önkielégítéshez vonzódom.

      Lehet a film készítőjének üzenetét nem értettem meg (bár szerintem nagyon jól megértettem), de én a filmekkel, versekkel, zeneművekkel, festményekkel vagy bármely más művészi alkotással úgy vagyok, hogy az a fontos, nekem mit mond, mit ad. Ezért is utáltam a kötelező verselemzéseket. Ez a film pedig rettentő sokat adott.
      A blogot sem fogom zárttá tenni. Nagyon szeretek beszélgetni, barátkozni, és szívesen fogadok bárkit Úgy érzem téged is örömmel fogadtalak, mindjárt üdvözöltelek, amint újként megjelentél. Kommenteket kitörölni pedig általában egy esetben szoktam, még pedig akkor, ha az olvasóimmal bánik valaki csúnyán és nekik szólogat be.
      De azért úgy érzem vannak illemszabályok, amiket nem árt betartani, ha nem akarjuk a másikat feltétlenül megbántani. Én is tiszteletben tartom a többieket, s ezt viszont elvárom.

      Törlés
    9. Még jó,hogy nem vagyunk egyformák ,de azért az anonim felmérésekből kiderül az igazság ,csak a legtöbb nő szégyelli bevallani.Mint ahogy a nők pukizni sem szoktak ,hanem inkább felböfögik.
      "Törölt felhasználó (33028)
      na én is kíváncsi lennék, h nő társaim miért szégyenlik.
      én nagyon is örülök neki, h megismertem a testem, mert őrült jól tudom hasznosítani szex közben is, amikor pl. túlizgatom páromat és nem tudja visszatartani, akkor csak egyszerűen segítek magamon és egyszerre tudunk elélvezni.

      az élethez tartozik ez sztem és ajánlom minden lánynak, h ismerje meg magát, mert az orgazmust is könnyebben elérik, ha tudják, h nekik mi a jó... hisz a pasi nem feltétlenül találja ki kútfűből (ami tök term.)

      Törlés
    10. Én szoktam pukizni. :-DD Épp készültem erről feltenni egy lurkószájat, jó, hogy eszembe juttattad.

      Törlés
    11. Hoppá, most nézem: "amikor pl. túlizgatom páromat"
      Mintha azért lenne itt egy férfiember is s képben. Vagy tévedek?

      De miért másoktól idézgetsz,? Miért nem magadról mesélsz, kedves Julika. Szívesen meghallgatom a saját tapasztalataidat!

      Törlés
    12. Van férfiember hogyne lenne,mert van aki tudja mi kell a férfiembernek és az meg is tudja tartani. Aki meg nem tudja megtartani az aztán csak reménytelenül szerelmes lehet ,ábrándozó és állandóan önmagát sajnáltató.És az élet olyan gyorsan eltelik,hogy ihaj .És nemcsak öreg legények vannak ,hanem öreg leányok is .
      http://youtu.be/E5MhffS1yX0

      Törlés
    13. Te bizonyára ilyen asszony vagy, hogy tudod mi kell a férfiembernek. Legalábbis a roppant magabiztosságodból ezt olvasom ki. No csak gyakoroljad sűrűn, nehogy öregleány maradjon belőled!
      Sok sikert, szervusz!

      Törlés
  3. Az előbbi bejegyzés alatt ott egy új link, talán még elérhető.

    VálaszTörlés
  4. Pipulka, ezt annyira szépen leírtad, hogy ki kellene tenni filmajánlónak, mondjuk a youtube-ra!

    A nénikről eszembe jutott egy bizonyos lejövetel a sípályán :) A höngörgőzéstől csak a gatyafék kímélt meg. No, majd legközelebb.... :-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katici! Még mielőtt még egyszer meghalok ,ha lehet, szeretnék veled a sípályán hengergőzni ,de csak tanúk jelenlétében.Egyik tanúnak javasolom Viczeleket,a másiknak DT-t.A többi tanúról Te döntesz.

      Törlés
    2. Katici, ez nagyon jól esett! Igaziból csak egyszerűen leírtam, ami belülről jött, de azzal annyira teli volt a szívem, meg még most is úgy van.

      Jaja, a sípályán, vagyis mellette. :-DDD Hát igen, ha a túravezető kissé eltéved előfordul az ilyen. Nem egészen ott terveztem a lejövetelt, de akkor annak is nagyon örültem, hogy végre rátaláltunk egy nagyjából megfelelő lemenetelre és szegény Viczelekéknek nem kellett tovább várakozniuk ránk.

      Törlés
    3. Julika, te ezekszerint már egyszer meghaltál? Mesélj, milyen volt!

      Törlés
    4. "A halál érzése szerintem attól függ a halál után hova kerül az ember.Ha a pokolba kerül az illető,akkor halála pillanatában mély fájdalommal átérzi a halálát.Szinte érzi,hogy nyikorog a lelke,amikor a sötétség lehúzza.Aki a mennyországba kerül az pedig boldogan békében megnyugvással távozik."

      Törlés
    5. Egyszer már én is meghaltam.:) Egy nagyon fura betegségem volt, aminek következtében leállt a szivem kb egy percre. Pesten voltam kórházba, az éjszaka nem figyeltek rám, pedig nagyon rosszul voltam. Mielőtt megállt a szivem nem éreztem semmi különöset, csak hogy nagyon fáradt és álmos vagyok. Becsuktam a szemem, és hihetetlenül kellemes meleget éreztem. Nem láttam semmit, sötét volt, mégis valami olyasmit éreztem, mint az Olasz tengerparton, nem hallottam semmi érdekeset, valami tompa zúgást, mint egy zúgó légkondi vagy ilyesmi. Hogy utána mi történt, nem tudom, amikor újraélesztettek nem voltam teljesen az öntudatomnál, de anyukám azt mondta hogy sírtam és azt kérdeztem hogy miért nem hagytak ott azon a szép helyen. De én erre nem emlékszem, csak arra a percre amíg meghaltam.

      A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
      # 8/37 Időpont 2013-01-26 16:18 Privát üzenet

      Törlés
    6. Bocs, de én a te történetedre lettem volna kiváncsi, mivel azt írtad Katicinek: Még mielőtt még egyszer meghalok. :-DD

      Törlés
  5. Most gyanakodni kezdtem: valamiből kihagytatok, Lányok?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez még az első bolgtalin történt, úgyhogy valóban kihagytunk valamiből. :-D

      Törlés
  6. :)
    Első, második...lesz - e harmadik?:)

    VálaszTörlés
  7. 194. Legyünk barátok, mondotta édesapám édesanyámnak. Egy faszt, válaszolta a mamám, és beintett ökölbe szorított kezével. Így ismerkedtek meg. (Kiragadta a pinámat az összefüggéseibôl, háborgott még nagymama korában is.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lemaradt a szerző. Eszterházy Péter.

      Ezek szerint a bácsinak nem állt szándékában feleségül venni eredetileg a nénit. Vajon miért gondolta meg mégis magát? Erőszakos egy leányzó lehetett.

      Törlés
  8. Valószínű csak kalandozni kellet volna neki, édesanyám .De édesanyám azt mondotta édesapámnak : megkaphatod a pinámat ,de csak velem együtt.Édesapám annyira be volt zsongva ,hogy még ezt is vállalta .Azért a későbbi időkben azért ráeszmélt azon régi mondásra:"ha szereted a tejet ,nem biztos ,hogy egy egész tehent meg kell venned".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt értsem úgy, hogy a te édesanyádról és édesapádról írt Eszterházy? :-DD

      Törlés
  9. Az enyéimről ,a tieidről és mindenkiéről írta E-s-terházy ezeket . És még rólam is ,meg az unokáimról is .Csak a nevek cserélődnek majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az enyéimről biztos nem, mert az én anyukám ki nem ejtett volna ilyet a száján, hogy p..a meg f...sz..

      Törlés
  10. Biztos vagyok benne a tiéid is ott vannak valahol valamelyik történetben a 201 között. Anyukád előtted mit ejtett ki ,és barátnői között szűk körben mit ejtett ki ,azt Te sem tudhatod .Szerintem alaposan meglepődnél ,ha vissza lehetne mozizni az ilyen női "blogtalikat". Egyszer egy női blogtalin pont azok vitték a prímet az ilyen szavak használatában akikről álmomban sem gondoltam volna azt ,hogy ilyen szavakat ki mernek ejteni a szájukon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet ott vannak, nem olvastam őket.
      Épp a hétvégén megint eszembe jutott, hogy ha az a bizonyos lány nem megy ki 56-ban Amerikába a családjával, akkor én most nem írnék itt blogot, vagy legalábbis egy totál más valaki lennék, Az is lehet, hogy fiú lennék.
      Azt hiszem ki kell ábrándítsalak anyukám ügyében. A húga már igen! Ő gyerekkorában is nagy franc volt, pl. elrejtette a krumplis pogácsákat a tiszta lepedők közé a szekrénybe magának. :-DD Anyu soha nem tett volna ilyet.
      Azt meg, hogy milyen szavakat használnak női blogtalikon, megint csak nem tudom. Én koedukáltakon szoktam részt venni.

      Törlés

Web Statistics