2015. június 25., csütörtök

Tekeredik a kígyó






Tegnap nagy fába vágtam a sodrófámat. No persze ez csak nekem nagy fa, a normális háziasszonyoknak nem. Olyan hagyományos kihúzós rétesre nem valószínű, hogy vállalkoznék, de a nagynénémtől -ahogy mi totocskák mondjuk: tyetimtől -kaptam egy olyan receptet, amit csak sodrófával kell kinyújtani. No ezzel is elszórakoztam igen sokáig, szóval munkanapra nem ajánlott betervezni, csak szabadnapra.
Még a fa tetején ott vannak a gyönyörűre érett cseresznyék, szóval anyag volt bőven.
Így elsőre nem lett a legtökéletesebb, bár a 90 éves nénim, akinek kóstolót vittem, azt mondta nincs ennek semmi baja, jól sikerült.
Egyik rúd víknya lett, a másik vastag, az elsőből rögtön kifelejtettem a cukrot, de a két tepsiből azért az egyik már el is fogyott.
A többiből még vehettek kedves blogolvasók!



















12 megjegyzés:

  1. Hát most kirándulhatnál erre azzal a maradék rétessel! :-D

    VálaszTörlés
  2. Megköszönném, ha leírnád a receptet, mert arra a húzgálós rétesre én sem vállalkoztam még soha...

    VálaszTörlés
  3. 35 dkg liszt
    1 tojás
    1 tejföl
    Ezt jól összegyúrom.
    Megolvasztok 9 dkg zsírt, összekeverem 9 dkg liszttel.
    A tésztát kinyújtom, rákenem a a zsíros, lisztes trutyit, aztán az egészet szorosan feltekerem, becsomagolom, pár órára vagy akár egész éjszakára hűtőbe teszem.

    Mikor kivettem a hűtőből, feldarabolom olyan 4-5 cm-es darabokra, s ezeket egyenként kinyújtom lisztezett konyharuhán. Megkenem olvasztott zsírral, és rárakom a tölteléket. (Ha gyümölcs a töltelék, pirított gríz megy alá, a tetejére szórom a cukrot ) A konyharuha segítségével feltekerem, a rúd tetejét is megkenem zsírral és mehet a tepsibe.
    Remélem nem hagytam ki semmit. :-)
    Ja és meg kell enni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mentettem, köszi! azt hiszem a megevéssel nem lesz semmi gond...

      Törlés
  4. De finom lehet.....Este ilyet olvasni....

    VálaszTörlés
  5. Hm..., de jól néz ki! Ha jól emlékszem, meg lettem hívva rá, és már elfogyott??? ;-) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így jár, aki nagymamáskodással van elfoglalva. :-D

      Törlés
    2. :DD Na jah! Kicsit magamhoz kellett térni előbb :)

      Törlés

Web Statistics