2021. augusztus 28., szombat

Az Ipolynál

 


A nyáron háromszor sikerült kijutnom az Ipolypartra, ami csepp enyhülést jelentett természetre kiéhezett lelkemnek. Kétszer Szőrmesterrel, egyszer mászópajtival. Mint utólag kiderült, fizikailag is jót tett az úszás, igaz másnap délelőtt mindig nagyobb fájdalmaim voltak, de aztán enyhültek és egész jól tudtam mozogni egy darabig. Sajnos csak ennyi adatott, mivel autóhoz kötött dolog, bicajjal túl messze van, és a bicajozás csak kicsi távra működik most, esteleg boltig, patikáig.

Számomra az Ipolynak van valami varázsa, végtelen nyugalma, békéje, csodásan jó dolog lassú, merengő folyásában hangtalan karcsapásokkal szelni a vizet a falevél-csónakok közt. Nem vagyok jó úszó, de ha igyekszem, akkor sikerül elfelejtenem az alattam lévő mélységet, bár akkor érzem magam biztonságban, ha leér a lábam. Mégis azt a részt szeretem jobban, ahol ellep a víz, és van az úszásban valami kicsit izgalmas de mégis megnyugtató, hogy merem rábízni magam az alattam lévő mélységre. Nem igazán tudom ezt megfogalmazni, ez csak egy különös érzés itt belül.

Mindig késő délután mentünk, így ránk is alkonyodott, egyik alkalommal már szinte sötétben úsztunk. Ez azért volt hihetetlen élmény, mert ahogy csupán a fejem lógott ki a vízből, egyfolytában ott cikáztak körülöttem a denevérek és ebben is volt valami kettős, egyrészt izgalmas és kicsit ijesztő, másrészt felemelő érzés, hogy teljesen a természet része vagyok, benne mozgok, vele együtt lélegzem. Az ember azt gondolja, hogy jujj, denevér, nehogy hozzám érjen, nekem repüljön....persze ha megtörténik, tulajdonképp semmi, alig érzékelsz valamit. Itt meg nem sok esély volt rá, hisz lassan haladtam a vízben, számukra teljesen kiszámítható módon. Tavaly, Szatmárban este, bicajozás közben, mikor nagyobb sebességgel haladtam, nekem jött egy, innen tudom, hogy tulajdonképp nem is igazán érezni. Miért van mégis  a fejünkben, legalábbis nekünk, nőknek, hogy az juj-juj-juj iszonyú dolog? :-)

Szóval ha csak háromszor is, de örülök, hogy kijuthattam az Ipoly gyönyörű partjára, örülök a barátok szívmelengető társaságának, a mozgásnak, a finom szalonnának és bársonyos vörösbornak.









A tésai-fürdő lépcsője :-)





Mászópajti edz egy nagy tál sóskában







Póruljárt szerelmespár, bár az is lehet, hogy nászutasok















Határok között








Pókbölcső







Csiribiri bojtorján






Lombsátor




Rézsikló, akit először az alkonyatban ágnak néztünk, annyira mereven feküdt az út közepén




Nagyon nem akart elmozdulni az útról, valószínű még érezte ott a melegséget, sokáig kellett ösztökélni, míg hajlandó volt lekúszni a szélre, ahol még jó darabig mérgesen nyújtogatta rám a nyelvét.



Orbáncfű



19 megjegyzés:

  1. Nagyon szép fotókat készítettél az Ipolyról. Gyönyörű, olyan érintetlennek látszik.
    Hihi, ki vitte a serpenyőt? :)) serpenyős szalonna a szabadban, ez extra finom lehetett :))
    Tudom, hogy ártalmatlan a rézsikló, de nekem mindegyik csúszik-mászik és nekem csak kígyó, még így is végigszaladt rajtam a borzongás :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a lányok nagy többsége irtózik a kígyóktól, de szerintem ezen sokat lehet javítani akarattal. Ha érdeklődve, kíváncsian kezded nézegetni és csodálod a színét, mintázatát, mozgását, talán más szemmel fogod látni. Ha csak nem fóbia, akkor szép lassan le lehet győzni a viszolygást.
      A serpenyő Szőrmester csoda autójában volt, mert van abban minden az égvilágon amit el tudsz képzelni. :-D Régebben még Krisztus kéz is. Annak külön sztorija van.

      Törlés
  2. A serpenyőt és szalonnát a Mikulás hozta, Béda-Karapancsáról személyesen.
    BM

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Béda-Karapancsa... Azt hittem valami kitalált neveket írtál, még jó, hogy utánanéztem ☺️

      Törlés
    2. Bruhahaha, én is azt hittem kitalált dolog. :-D

      Törlés
    3. Orsi, szoktam én viccelődni?
      bm

      Törlés
    4. BM nem. Mindent komolyan írsz ☺️

      Törlés
  3. A nagy tál sóska és a fürdő lépcsője megnevettetett, nagyon rám fért, köszönöm! :D
    A fényképeidről árad az Ipoly békessége.
    Jobbulást kívánok, ismeretlenül is szeretettel:
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Luca! No de komolyan! Tiszta sóska színe van, nem?

      Törlés
  4. No, engem se a denevérek, se a kígyócska nem ijesztett(volna) viszont az efféle vizeknek (bár a strandoknak se) nem vagyok kedvelője. Max.láblógatás erejéig...A Béda-Karapancsa gyönyörű, én már csak tudom, mint öreg Vízügyes :-) Messze van tőled, de ha egyszer sikerülne eljutnod oda, igazat adnál nekem. De javasolhatom a Drávát is - csodás helyek vannak arra (is).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Öreg Vízügyes" majd szerzek protekciót egy kis vadvízi kiképzésre!
      https://www.youtube.com/watch?v=ZpQ5xfoZk1Y
      39:00 tól

      Törlés
    2. Fodorka, hátha egyszer megláthatom azt a Béda-Karapancsát, ha már ilyen mókás neve van. De az nem holnap lesz.

      Törlés
    3. Én nem kaphatok egy kis kiképzést? nekem is szerezz protekciót Szőrmester!

      Törlés
    4. Barnabást nem könnyű becserkelni.
      https://www.youtube.com/watch?v=MEuozwrCFwc
      Börzsönyi Manó (BM)

      Törlés
    5. Béda-Karapancsára állandó meghívóm van, csak mikor?

      Törlés
  5. Szépséges!

    Valamiféle titkos vonzalmam van az Ipoly iránt...
    Hosszú családi történet titkára emlékeztet.
    Vajon hogyan szökött át nagymamám Marosfalváról Nyíregyházára apám kórházi ágyához, ha nem az Ipolyon keresztül...?!
    Néha Ráróson járva megállok az Ipoly partján, de hiába kérdezem, nem árulkodik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, pedig de izgalmas történet lehetne az!
      Amúgy át lehet simán lábalni az Ipolyon, mert csak kevés helyen úsznivalóan mély. Van ahol csak térdig ér, olyan homoksziget alakul ki.Nagyon érdekes és szép folyó, engem mindig a színe képeszt el leginkább.

      Törlés
    2. Sajnos nem tudom, hogy hol és hogyan tette a nagyanyám, csak azt mesélték a szüleim, hogy eljött, s megállt apám kórházi ágyánál, mert megérezte, hogy apám beteg.

      Törlés
    3. Szívmelengető történet.

      Törlés

Web Statistics