2023. június 20., kedd

Bödönke




Volt már elég sok cicánk az évek alatt, a legkülönbözőbb természetűek. Bödönkét Kobak találta a patakparton, annyira kicsi volt még, hogy azt hittem meg sem marad, de nagyon talpraesettnek bizonyult. A szemecskéje állandóan váladékozott, ebből soha nem is gyógyult ki, hiába próbáltam bármivel kezelni. Valami rossz genetika lehetett, ki tudja. Amilyen csepp volt, olyan merészen állt meg a hatalmasTepertő előtt, nem futamodott meg. :-) Aztán Huba és Mamusz is elfogadták, egyedül Cosinus érkezését nem akarta megemészteni, hetekig be se akart jönni a házba sértődöttségében, aztán megbékélt, sőt még utóbb játszott is a kis kölyökkel.
Kobak mindig nagyon szerette, védte, óvta, a mellkasán szeretett leginkább tanyázni. Ha hanyatt feküdt, azonnal ott termett és végig nyúlt rajta.
Tavaszonként akár két hétre is eltűnt, aztán mikor már erősen kezdtem aggódni, hogy mit mondok majd Kobaknak, hová lett a kedvence, akkor viharverten megjelent, hol a fél füle, hol a fél pofája hiányzott a harcok után. Telente dagira hízott, olyan volt a feje, mint egy jól táplált óvodás és buddhai nyugalommal az arcán tudott álló nap heverni.
A legutóbbi télre már nem hízott fel, maradt kis vékony cica, amúgy sem volt nagy kandúr. De udvarolni még elment tavasszal, igaz már óvatosan, kimérten. Aztán egyre kisebb lett, madárcsontú mint az öregecskék, már nem szeretett a kis félmagas ajtón beugrani a bejáratnál, megvárta, míg kinyitom.
Egyre kisebb lett, súlya, mint a pille, bundája kopott, zilált, de ugyanúgy ölben, mellkason szeretett leginkább pihenni. Mindig is bújós volt, nem úgy, mint Cosinus, aki csak akkor és addig engedi a simogatást, míg ő akarja és annak, akinek ő akarja.
Hétvégén tesóméknál ünnepeltük Kata és Kobak szülinapját, vasárnap este értem haza.
Bödönke lassan az ajtóhoz ballagott, evett pár falatot a táljából, aztán félig leereszkedve feküdt a küszöbön, mint aki már nem bír felállni. Felemeltem, bevittem a pokrócra, lefektettem, a levegőt kicsit nehezen vette, de megállás nélkül dorombolt. Az ölemben dajkáltam egy darabig a súlytalan kis állatot, egy percre sem hallgatott el, csak dorombolt, dorombolt, még ha rekedten is. Megvárt, hogy hazajöjjek. 
Reggel egy kis májkrémet dugtam a szája elé, amire felkapta  a fejét, de enni már nem evett belőle. Nagyon szomorú szívvel hagytam ott, mert láttam, hogy a végét járja, én pedig csak 12 óra múlva jövök haza, mikor lejár a műszak. Szerettem volna az ölemben tartani végig. Amikor utoljára  a fejére tettem a kezem, újra dorombolt, ehhez még mindig volt ereje. Aztán el kellett indulnom másik öregecskékhez, akik vártak az otthonban. Ők nem mindig ilyen hálásak, nem mindig dorombolósak, nem mindig elégednek meg azzal, hogy a gazda mellkasán feküdhetnek békében, de hát ők emberek.

Este ott feküdt meghalva, ahol hagytam, Tepertő mellett készítettem neki helyet a kertben.
Szerettem volna mellette lenni, tudom, csak egy cica, de tíz évig egy falkába tartoztunk, Kobak kedvence volt, együtt nőttek fel, erősen hozzánk nőtt.
Azt hiszem boldog élete volt itt velünk, igazi falusi cicaélet tíz éven át.
Isten veled Bödönke!
A többiek is lassan öregszenek, előre félek az elvesztésüktől....










 








14 megjegyzés:

  1. Szépen írtál, szépen köszöntél el...megérem nyelni a könnyeim...Én még mindig nem tudtam megirni a búcsút 17 és fél évet éltünk vele...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz is azt megírni. De ha most nem írom meg, akkor minél jobban halogatom, annál kevésbé van rá esély, hogy sikerüljön. Legalábbis így tapasztaltam, hát megpróbáltam most frissiben.

      Törlés
  2. Nagyon sajnálom, aranyos volt.
    Ahogy írtad : boldog falusi cicaélete volt, csavargós, sok szeretetet kapó, adó. A dorombolásával köszönt meg neked mindent. Biztos vagyok benne, hogy azon a szivárványhídon egy elégedett cica kelt át!

    VálaszTörlés
  3. A veszteség az veszteség és nagyon fáj. Emlékszem az első cicám után hetekig sírtam. Olyan szépen írtál Bödönkéről Maszim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen Benyó, és voltak nekünk közös állataink is. De jó is volt!

      Törlés
  4. nagyon sajnálom....
    olyan gyönyörűen írtál, csodálatos ember vagy
    nagyon bőgök

    VálaszTörlés
  5. Átérzem Pipulka, nemrég minket is hasonló veszteség ért....mintha kitépnék a szíved egy darabját... és sose gyógyul be már....
    (Napok óta készülök Neked írni, Erika ... kedd délután Kemencén vezetett át az utunk és emlegettelek a férjemnek! Mondta, hogy keressünk meg, de én nem szívesen "török rá" senkire csak úgy a semmiből...Hazaérve látom, hogy kb. ugyanakkor posztoltál Bödönkéről, amikor Kemencén lehettünk...)
    Sok erőt kívánok Nektek,
    Kriszti (VKK) a túlpartról

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, tényleg itt jártatok? De jó, hogy írtál, olyan jól esik!

      Törlés
    2. Igen, de sajnos csak rövid időre, átutazóban. De annyira elvarázsolt újra a falu, hogy hazaúton már azzal nyaggattam a férjemet, hogy nyáron menjünk vissza 1-2 napra, hogy végre meglegyen az a Csóványos nekem is :)
      Na jó, kiegyeznék a Nagy Hideggel is....

      Törlés
    3. Csóványosra a zöld jelzésen a legkönnyebb és legrövidebb út Diósjenő felől van. Innen érdemes menni. :-) Ez csak jó tanács.

      Törlés
    4. Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsot Erika; nem is gondoltam volna, hogy kelet felől annyival könnyebb!
      És igen, már így 50+-osan ezzel is számolni kell!

      Törlés
  6. Szép, szomorú történeted megríkatott. Én is átéltem hasonlót néhány évvel ezelőtt. A szívem majd megszakadt, néha még most is siratom.

    VálaszTörlés

Web Statistics