2015. május 27., szerda

Három kakas, három csirke






Tegnap megbeszéltük egyik nénimmel, hogy ma csirkevágás lesz. Időpontot egyeztettünk, odarendelte a barátnéját is.
Mire megérkeztem, már ki volt készítve a nagy vájdling, a koszos vödör, sámlik, szék, minden kellék az udvarra. Benn a nyárikonyhában hatalmas fazékban forrt a víz. Még egy csínos kék-fehér pettyes nejlon otthonkát is kaptam, nem emlékszem volt-e valaha ilyen rajtam. :-D
Bözsi nénivel levadásztuk a két kiszemelt csirkét, de Ilus néni a harmadikért is visszairányított bennünket, mondván: három ember, három csirke! Igaz a háromból kettő kakas volt.
Hat kézzel ment is a kopasztás, mint a karikacsapás. Házi gondozói pályafutásom alatt én is egészen profivá váltam, nem maradtam le nagyon a két néni mögött, igaz igyekeztem is kapkodni magam, nehogy szégyent valljak.
Mikor már a perzselésen is túl voltunk, épp megjelent az egyik közelben lakó bácsi.
Ilus néni észrevette, hogy a fényképezővel bíbelődök, mire rikkantott egyet:
-Józsi, kapja fel gyorsan az egyik csirkét!- s már pózoltak is mint a sztárok.

Miután a kép elkészült, Józsi bácsi lazán megjegyezte:
-Osztán fölkerül a fészbúkra?

Azt hittem dobok egy hátast. :-D Ez azért igazi falu ám! Nem szokták tudni az öregek mi fán terem az internet, nemhogy a fészbúk! Ez a Józsi bácsi igazán fölvilágosult. :-)








3 megjegyzés:

  1. Haladnak a korral a kis öregek :)

    Barátnőm mesélte, hogy az anyukájának volt a szülinapja, az unokája felrakta a fotót a facebookra s mindig mondta a mamájának, hányan lájkolták. Mikor vitték haza este a mamát, felsóhajtott: vajon hányan lájkoltak már azóta?! :)

    A csirkevágás...huhhh...inkább minden mást megcsinálok, mindent bevállalok, csak ne nekem kelljen a csirkét levágni. Megpucolom, fel is tudom bontani, csak azt neeeeem, hogy én nyiszáljam....igaz, nem is tudom mikor csináltam utoljára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyiszálást én se vállalnék. Persze biztos megcsinálnám, ha nagyon éhes lennék. Az ember vészhelyzetben sok mindenre képes, amit nem is gondolna magáról "békeidőben".

      Törlés

Web Statistics