2016. április 17., vasárnap

Jóság





Kobakot kísérem fel a buszhoz, amiről épp leszáll a néhány házzal odébb lakó srác, intünk egymásnak. Miután kigördül a járgány és elviszi fiamat, hazafelé indulván beérem Attilát, leugrok a bicajról, hogy vele mehessek gyalog. Beszélünk erről-arról, aztán hirtelen megszólal:
-Láttam, hogy a múltkor ástál. Miért nem szóltál??
-....mert szégyelltem-motyogtam.
-De miért szégyellted?
-Mert sose fogadsz el semmit.
-Jaj, mi az a fél dl benzin a gépbe?!-szid csendesen.
-De olyan kellemetlen, én nem tudok adni semmit. Szegény Lacit is állandóan nyaggatom, ő azt mondja, azért vagyunk egymásnak, hogy segítsünk.
-Na látod!
-De én mit tudok neki adni? Hogy egy évben egyszer vagy kétszer megvarrok neki valamit? Én meg egy héten kétszer is: Laci, Laci, jaj, ez a baj, az a baj.
-De az neki biztos ugyanúgy sokat jelent ha felvarrsz mondjuk egy nadrágot, mert ő nem tudja megoldani.
-Ehhh.
Közben a ház elé érünk, még mindig noszogat, nekem már gombóc a torkomban.
-Ígérd meg, hogy legközelebb szólni fogsz!- néz rám szelíden és kedvesen.
-.....jó- és gyorsan befordulok a kapun, hogy ne kint pityeregjem el magam.




8 megjegyzés:

  1. Figyi! Jól mondta Laci: azért vagyunk egymásnak, hogy segítsünk! tudom, hogy kényelmetlen kérni, senki nem szeret, én sem. De megérzi azt az ember, ha valaki TÉNYLEG szívesen segít és nem is vár el érte semmit. Ha ilyen jó emberekkel vagy körülvéve, fogadd el a segítő szándékukat.
    Biztos vagyok benne, Te is bármit megtennél, hogy viszonozd valamilyen módon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt jól látod, én is bármit megtennék, csak nem nagyon van mit viszonozni. :-)

      Törlés
  2. Ezert szeretek "ide jarni". mert itt josagok vannak :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ááá, nem is. Vannak itt rosszságok is. :-D
      Szia Tselszi! Mindenesetre örülök, ha van miért ide járnod. :-)

      Törlés
  3. Egyszer egy nagyon kedves barátom azzal hárította túláradó hálálkodásomat és zavaromat, hogy az Életben nem attól kapjuk vissza, akinek adtunk és fordítva...körforgás van: egy nem kiszámítható helyzetben, váratlanul, Akárkitől.:) És ez így sokkal szebb és Tisztább nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgy is működik,körforgásban. De az ember mégis leginkább annak szeretné viszonozni akitől kap. Tudom ezt az öregecskéimről is. Nem másnak akarnak hálás lenni, hanem nekem, aki segítek rajtuk. Bár nekem van egy nagyon jó válaszom, ha azt kérdik mivel is hálálhatnák meg nekem. Azt mondom imádkozzanak értem, mert ez a legnagyobb dolog amit tehetnek. Nekem meg amúgy sincs annyi időm rá, mint nekik, viszont szükségem annál inkább az imádságra.

      Törlés

Web Statistics