2017. december 16., szombat

Dagonyás de boldog séta





Természetesen a  szabadnapomra, szombatra  pocsék lett az idő, és a múlt héten még fehérségtől szikrázó Börzsönyről a hirtelen melegtől olvadásnak indult a hó.






Nagyon sok túrám, sétám leírásával adós vagyok-persze leginkább magamnak. Mostanában úgysem olvasnak, kommentelnek oly rengetegen, de nem bánom, az a néhány emberke remélem azért jön, mert valóban érdekli amit írok, és ez épp elég az írói kielégüléshez. :-D

A szokásos völgyön keresztül most nem tudtuk megközelíteni a hegyet, mert a patakon való átkelések sorozata csak valami derékig érő horgász csizmában lett volna  lehetséges, így a szomszéd Perőcsényből indult a séta, ami először az újonnan megnyitott szépen rendbe hozott kocsmáig tartott egy erőgyűjtő Unicum erejéig. De miután Erzsivel a pultos, volt postás lánykával beszélgettünk pár mondatot, máris nekivágtunk a hegynek.
Néhány száz méter után lekerültek rólam a gúnyák, végül már pólóban és egy mellénykében kapaszkodtam. Mindig meglepődöm magamon, hisz amúgy fagyos vagyok, de felfelé menet annyira dolgozik bennem a vér, hogy muszáj ledobálnom a kabátot, pulóvert.
Ócska, borús, hamarosan szemergős idő kísért bennünket, felkerült hát az esőköpeny, ami a Tátrában ugyan csúfosan leszerepelt, de itt annál jobban működött. Hubát persze szokás szerint nem érdekelte az égi víz, haladt rendületlenül.






Lehet én vagyok tájékozatlan, de nagyon meglepődtem, hogy fenn a hegyen is túrnak a vakondok. Eddig még nem találkoztam a dombocskáikkal.




Ilyenkor nem túl szép az erdő, nincsenek színek, főleg ha még teljesen be is van borulva, mégsem tudom nem szeretni





Ennek is meg van a maga hangulata, ilyenkor sokkal jobban koncentrál az ember a formákra






Nini, ez a marék csokidrazsé még biztos a Mikulás szánjáról pottyant le!






A vulkanikus eredetű Börzsönyre oly jellemző kőfolyások egyike




Vándorúton, akármilyen legyen is az idő. Mi megszállottak már csak ilyenek vagyunk.








Egy ég felé ágaskodó enttel is találkoztunk. Mély hangján mordult egyet mikor elmentünk alatta, de nem jól értettem, s nem mertem visszakérdezni. Ki tudja ezeknél az enteknél milyen kedvükben találja őket az ember.







A szemerkélő eső hiába próbálkozik, a jelzésfestők jó munkát végeztek











A szemben lévő gerincen felhőpaplan alá bújt  Mikós-tető, Magosfa és Csóványos is. Ott még látszottak nagyobb kiterjedésű hófoltok, s ennek örömére fölöttünk is elkezdett szállingózni. Voltam én már mindenféle időjárásban a Holló-kőn, nem ijedtem hát meg ettől sem.






Premier plan hóhullásban









Boldog páros a csúcson




A cudar időjárás miatt az uzsonna után előkerült a lapos is, s jószívűen nyújtottam társamnak, aki ugyan beleszagolt, de....





....aztán unottan el is fordította a fejét. Sebaj, több marad nekem. :-D










Mint valami erdei lány haja, úgy hullámzott a sok szép faág a légben




A Kövirózsásról még borús időben is jól esik szertenézni




A kedvenc kapum




Néhány hófoltocska mutatóba





Lenn pedig apró, majd nagyobb patakokban folyt és folyt a hólé













Irdatlan mocskosak lettünk, mire újra Perőcsénybe értünk egy másik útvonalon. Jó hosszan dagasztottuk a sarat.
Fogalmam sincs Huba hogy csinálja, de másnap reggelre ugyanolyan tiszta a bundája mint a túra előtt. Bezzeg én alig győztem esővízzel és gyökérkefével valamelyest kisuvickolni a bakancsomat.




20 megjegyzés:

  1. Kell egy ilyen fajta megszállottság, erdő-hegy-túra szeretet az embernek, hogy esős időben is elinduljon. Felétek most nem volt annyi eső, mint az Alföldön, mi most már az 50 mm-hez közelítünk.

    Én nagyon szeretek túrázni, két hete voltam a Milicen, már hiányzik, de most ebben az esőben nem kívánkoztam volna sehová.

    Hahaha, a lapos nélkül Te sem indulsz el? :D a férjem sem, az az első, hogy kitapogatja a hátizsákban, odatettem e a jófajta szatmári szilvával megtöltött laposkáját :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerencsére itt nem esett annyi.
      Az életmetentő lapos nélkül??? Igaz ez csak jóféle kemenceivel van töltve, de majd egyszer csak eljön az idő, hogy koccintunk veletek! :-D

      Törlés
    2. ok, egy kis kóstolóra elcserélitek a párommal a jófajtát tartalmazó lapost és utána megbeszéljük melyik ütősebb :D

      Törlés
  2. a gyönyörű képeidnél csak a szöveget fantasztikusabb :)))
    az, csokidrazsé , aZ :))))szerintem is Rudpolf lehetett a rudas (ludas?) vagy valamelyik a többi közül:))):
    http://mikulasvilag.hu/ismerd-meg-a-mikulas-szanhuzoit-a-renszarvasokat-2/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?? Ha nem is épp Rudolf, de biztos valamelyik. :-D

      Törlés
  3. A 10. kép egyszerűen szuper ! Indulhatnál vele valami boszi-fotó-versenyen :-) Nem féltél tőle ? Komolya mondom nem szeretek ilyen alakokkal találkozni.
    A "kapud" se rossz, de azért levelesen csak szebb lehet....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Fodorka! A fotós barátom szerint az nagyon jó kép lett.
      Nem féltem tőle, én az erdőben nem igen szoktam félni, csak egész régről van ilyen emlékem, de megedzettem magam. :-)
      A kapu tényleg sokkal szebb levelesen, már úgy is van róla képem, de hát minden szebb levelesen. Majd csak eljön az is.

      Törlés
  4. Mi az , hogy nem olvasnak? Meg, hogy nem kommentelnek? Én mostanában a telefonomon olvagatok, és azzal kommentelni egy rémálom. De nem is ez a lényeg! Szeretem a szavaidat! Ki nem hagynám! Be van állítva nekem, hogy minden írásod azonnal megjelenik ha van... Még, hogy nem olvasnak annyian? Egyszer ugyanilyen gondolatok hatására felmásztam egy statisztikai oldalra. Nem győztem meglepődni, hogy hányan, s honnan látogatnak el, hozzám rendszeresen. Ugyanezt ajánlom Neked is, ha bizonytalan vagy ebben is... :-) Egyébként a kutyabarát egyre jobban skótosodik mostanában! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akárhogy is tiltakozol, látom én, hogy nem kommentelnek annyian mint régen, de mondom ezt nem bánom. Azt tudom, hogy van néhány igazán rendszeres olvasóm, akik önmagamért szeretnek és nem azért, mert mondjuk írok a blogjukra és illőnek tartják válaszolni. Én annak is ugyanúgy írok, aki soha nem kommentel nálam, egyszerűen azért, mert szeretem olvasni. Tudom, hogy te mindig itt vagy, még ha nem írsz akkor is. :-) Hogy a statisztikák mit mutatnak, nem igazán van fogalmam, régebben Katici feltelepített nekem valami programot, de az már elmúlt, és nem értek hozzá, hogyan kéne újra, meg amúgyse vagyok egy nagy statisztika böngésző.
      Huba eleitől viselte ezeket a skót vonásokat, csak talán nem tűnt fel neked. Elvégre a mamája skót. :-D

      Törlés
  5. Hát hogyne olvasnálak! de én néha csak annyit tudnék hozzátenni, hogy hümm-hümm, ez megint szép túra volt, és milyen jól összefoglaltad, képestül-szövegestül. Jó téged olvasni, köszönjük a beszámolókat!

    VálaszTörlés
  6. Felhőben-esőben kiránduláshoz kell egy jófajta megszállottság. Fárasztó a sárdagasztás, alig látni, hova lépsz - és te közben magukkal ragadó fotókat készítettél. Huba gyönyörű! A fák körvonalai mesések, az Ent nemzetség képviselői számomra is. :) Köszönöm a tartalmas olvasni- és látnivalókat! :) Örömmel követem az írásaidat, ha nem is kommentelek mindig.
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is várom én el, hogy mindenkor mindenki írjon, hisz én se írok mindenhová, de az időnkénti életjel jól esik tőletek. Mint ez is most. Köszönöm Luca! :-)

      Törlés
  7. Én is olvaslak csendben, hűségesen és "virtuálisan" veled kirándulok :)


    VálaszTörlés
  8. Na látod milyen sokan olvasnak? Én is...csak sokszor elmarad a komment...ezért megazért...és főleg hogy mostanában sok bajom van a géppel...nem részletezem... olvaslak..
    Ez az igazi kihívás... sárba túrázni...és micsoda erőd van és már annyiszor mondtam, jó írókád!!!
    Pipulka csak így tovább és köszönöm a fotókat és az írásokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verocska! Szeretnék még így tovább. :-)

      Törlés

Web Statistics