2020. január 9., csütörtök

Egy nem tipikus mai fiúcska




Egy cikket szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami nekem nagyon megmelengette a szívemet.
Gondolom, néha én is valami csudabogárnak számítok, hogy nem veszem igénybe a technika egyes vívmányait, hogy nincs okostelefonom és nem is tervezek beszerezni, hogy bár sokat járom az erdőt,  nincs GPS-em csupán papír térképem, de van erről egy elképzelésem, amihez egyelőre tartom magam. Nem mondom, hogy soha nem fog megváltozni, mert ki tudja mit hoz a jövő, és ha valakinél van emilyen okos eszköz akivel túrázom, cseppet sem határolódom el tőle és elismerem, hogy hasznos, de én boldogulok ezek nélkül is.
No de ha én fura vagyok, akkor milyen lehet egy 19 éves fiatalember, aki papír térképek alapján indul el a nagyvilágba, nem fb-ozik és kézzel írja a naplóját?
Én minden sorát, minden szavát élveztem ennek a cikknek és a szívembe zártam ezt a fiúcskát.


https://www.turistamagazin.hu/hir/hazajottem-mert-jollaktam-a-csenddel?fbclid=IwAR3l01goWQsFcXIfDtXMOmK4J6LaACGoEN2_7TMBT9uVHmLbWwhPQJ1ovlE



10 megjegyzés:

  1. Kicsit irigylem azt a fickót - egy életre szóló élményt gyűjthetett össze. Jó lenne tudni, figyelemmel kísérni, merre viszi még útja ? Mert nem hinném, hogyh otthonülő irodai munkás lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát valószínű nem lesz az.:-) Nagyon nem lehet sajna figyelemmel kísérni. A magazin fb oldalán olvastam egy kommentet a cikk alatt, ahol egy magyar lány írt, hogy találkozott vele útközben, de mivel nem igen netezik a fiú, így nem tudja vele tartani a kapcsolatot. Pedig micsoda kincseket rejthet az a napló amit az egyik képen is írogat épp! Jó volna olvasni azokat az élményeket, benyomásokat!

      Törlés
  2. úh, elolvasva, az jutott először eszembe, hogy én egy kétnapos biciklitúra után éreztem úgy, hogy SOHA TÖBBÉ nem ülök bringára, annyira megutáltam az egész napos tekerést kényelmetlen ülést a kis nyeregben, a folytonos tekeréstől begörcsölt lábikrám, ...ennyit embertelenség lehet menni, de ez egy MÁSIK világ, fantasztikus, imádom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én életemben legtöbbet 120 km-t tekertem le egy nap alatt, de teljesen kidőltem, kinyúltam meg minden amit akarsz. Mondjuk eszetlenül vágtam bele és hát fiatalon. :-D De aki a bicajozás szerelmese, annak ez nem embertelenség. És úgy tűnik neki nem volt az. No és persze pénz nélkül így is lehet világot látni.
      Engem a cikk olvastán legerősebben a fiú személyisége fogott meg. Az a szerény és szolid tisztaszívűség. Sugárzott kifele a betűkből.

      Törlés
  3. Nekem sincs okostelefonom, bár a fiókban hever a fiam "levetett" okostelefonja, és tervezem, hogy megtanulom használni, mert vidéki útjaimon nagyon jó lenne a GPS, ugyanis rém rossz a tájékozódásom.
    A fiú történetének volt egy tanulsága a végén, hogy elege lett a magányból.
    Amúgy merész vállalkozás volt ennyire keletre menni, ahol veszélyes harcok folynak időnként.
    20 évesen én is elég bátor voltam, de csak a magyar utakon. Néha késő este gyalog kellett kimenni egy-egy faluba 15-20 km-t, nagyon szép csillagos ég alatt, és eszembe sem jutott félni.
    Természetesen felnőttként is sokat túráztunk a nyári táborokban gyerekekkel, mind nagyon élvezetes volt. Az maradt meg legjobban bennem, hogy milyen magasak az erdei fák, és hogy rengeteg madár hangja zengedezik, de a legszebb és leghangosabb benne a kakukk.
    Amikor a kisgyerekeimet sétáltattam, mindig egy közeli erdős parkba mentünk, ahol patak is volt, ez is mesés időszak volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod mennyi szép emlékeket felébresztett benned ez az írás? :-)
      Itt vagyunk négyen, mindannyiunkat más ragadott meg ebből a cikkből leginkább. Szinte sajnálom, hogy a fiúcska nem olvashatja mennyi gondolatot ébreszt az útja emberekben.

      Törlés
  4. Le a kalappal a fiú előtt. És igen, kár, hogy nem lehet többet megtudni róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Ilyen legénykéről én is szívesen olvasnék a továbbiakban is. :-)

      Törlés
  5. Hű, maga a fizikai teljesítmény is elképesztő! Az emberi oldala még inkább: milyen bizalom, puritánság, tisztaság kell ahhoz, hogy nagyon kevéske pénzzel felszerelkezve, betegséggel, időjárással megküzdve ekkora távot, ennyi országot bejárni, a legkülönbözőbb emberekkel hangot találni...
    Köszönöm a linket, ebben a netes magazinban remek más cikkeket is találni, pl. Varga Líviusszal.
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, engem is az emberi oldala fogott meg különösen. Az a végtelen tisztaság, egyszerűség.
      A magazinban nagyon sok jó cikk szokott megjelenni, szeretem őket olvasni.

      Törlés

Web Statistics