2020. augusztus 10., hétfő

Alkonyi séta a csónakos temetőhöz

 


Bár már jártam ebben a gyönyörű temetőben, de azt hiszem kihagyhatatlan, ha Csekében tanyázik az ember pár napra. És mennyire más hangulata van, mint a márványos, gránitos, vagy sima kő síremlékeknek! Sokkal emberibb az egész és valahogy jelképes is, ahogy az élő, öreg fák között sorakoznak ezek a holt fák. Itt nem szabad művirágokat aggatni a fejfákra, ha valaki mégis megteszi, azt előbb-utóbb leveszik. Szép ez a természetesség.




















És egyszer ezek a fejfák is elporladnak...





Fa a fának dőlve








Párocska








































Védő karok alatt





Frizurás fejfák




Minta




Többfele is padok hívnak merengésre




Külön parcellában pihennek a Kölcsey név viselői
























A temető kapuját mindkét oldalon ilyen szép virágsor ékesíti




A temető kapujával szemben lévő kis park harangja










Nem karácsonyi fények, csak naplemente










Kanna-gyár :-)




Jellegzetes ablakok és díszítés




A homlokzat





Már csak utólag, kinagyítva vettem észre, hogy a gólya a következő oszlopon ácsorog a lemenő nap által befestett égbolt előtt :-)



Jó éjt Szatmárcseke!


8 megjegyzés:

  1. Ó, itt én is voltam. Annyira szép ez a temető és olyan nyugalmat áraszt. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látom, szinte mindenkinek vannak innen emlékei. :-)

      Törlés
  2. Nekem az egész Szatmár, Bereg egy csodálatos rész. Nagyon szeretem.

    Huszadika hosszú hétvége lesz, megyünk arra, sok megnézendő van a fejemben a képzeletbeli listán ☺️

    Pipulka, mondtam már? Eszméletlen jó fotóid vannak 😍❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már valamikor nagyon rég beleszerettem, mikor még nem is láttam élőben.
      No akkor készítsd csak azt a listát!:-)
      A képekkel megmondom őszintén nem voltam elégedett. Túl későn indultunk el, már nem voltak elég jók a fények a nagy fák alatt. Pedig direkt alkonyat előttre időzítettem, de elfeledtem, hogy ez egy jó kis árnyas temető. Most már ilyenek maradnak. :-)

      Törlés
  3. Nagyon szép hely! Tényleg egész más a hangulata, mint egy köves sírkertnek.
    A 14 -es képen mintha megannyi fejkendős nénike nézne szomorún maga elé. Nagyon megindító. ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van! Talán épp ezért is annyira megindító, mert ember formájúak a síremlékek.

      Törlés
  4. A képeidhez idéznem "kell" Károlyi Amyt (biztosan ismered):
    Szó
    Vannak csendek,/mikor a percet/átüti a szó./Nyiss ki ajtót és ablakot/Isten a látogató.
    Hagyd minden dolgod/a szóra figyelj/oly ritkán hallható.
    Átömlik rajtad, mint egy ölelés,/mikor Isten meglátogat,/Te vagy a hang,/a szó.

    Isten-látogatotta fényképeket készítesz.
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ez nagyon szép, és nem ismertem. Köszönöm, hogy beidézted!

      Törlés

Web Statistics