2015. augusztus 18., kedd

Fellélegzés




Hogy a zarándokok hozták-e magukkal, vagy Kavics szivárványhídján érkezett-e, nem tudom, de végre itt az áldott eső!! Igaz a kerten már nagyon nem segít, de a közérzetünkön feltétlenül.
Éjjel hallgattam a takaró alól a mennyei hangot. Hol zuhogott, mintha dézsából öntenék, hol csendesen esett, akár egy szimfónia.  Aztán napközben is folytatta, ami nekem munka szempontjából épp nem a legelőnyösebb, na de most csuda nagy változások vannak! A múlt héten ugyanis rendeltem a ZAJO nevő túracuccos cégtől egy nadrágot és egy dzsekit, mert most irtó nagy leárazások vannak. Amúgy ezek a gúnyák számomra elérhetetlenek árban, s még így leárazva se a legolcsóbbak, de nagyon megérik a pénzüket. :-) Egész álló nap mentem bennük a bicajon és nem áztak át, nem izzadtam be alájuk, nem fáztam bennük, a kapucnit nem fújta le a fejemről a szél és ki is láttam alóla, nem úgy mint a hagyományos zöld, kincstári esőkabátom alól. Jól lehet bennük mozogni és szépek is, olyan vagyok bennük, mint egy motoros futárnő :-D
Juhéjj, vége a sokéves ázásfázásnak, jöhet az ősz, jöhet a tél!







23 megjegyzés:

  1. http://www.trexpert.hu/?oldal=1&cikk=90

    VálaszTörlés
  2. http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081218/impregnalas
    Vagyis az a tapasztalatom, hogy egy impregnálás után néhány szemerkélő esős napot bírnak a ruhák, vagy egy nagyobb esőt, utána újra ki kéne mosni és impregnálni. Erre így alkalmanként ugrana egy öccázas... nem túl gazdaságos megoldás.
    (Az összes tesztelt ruha középkategóriás technikai ruházat)

    Én csinálok valamit rosszul, vagy az impregnálás a gazdag és ráérő emberek sportja (értsd: parasztvakítás)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El akarod venni a kedvem? Egyelőre nagyon örülök a cuccaimnak és remélem sokáig kitartanak. De a linket köszi, mert a hozzászólásokban valaki említ egy mosószert, ami neki bevált.

      Törlés
  3. Isten őrizz,hogy a kedvedet vegyem ,csak tudd ,hogy ezeket folyamatosan kezelni kell ,persze attól függ mennyire használod őket ,ha lehet kíméld a jó cuccokat a nehezebb őszi, s téli napokra.
    -"""A vízálló-lélegző anyagok második rendezőelve a réteg-kiosztás. Az WP/BR anyagok minden esetben minimum négy különféle rétegből állnak. Ezek bentről kifelé a következők. A bélés, vagy backing/liner (a bélelt darabok esetén ezt követi az inszuláló anyag). Ezután a legfontosabb réteg a membrán. Utána a külső anyag, mely az utolsó hagyományos réteg. Végül pedig a legkülső réteg a DWR, vagyis köznapi nevén az impregnálás (ezt sokan nem kezelik önálló rétegként, ám akkora jelentőséggel bír, hogy érdemes vele a rétegrend keretében kicsi többet foglalkozni).""""""""""""""http://www.gearmag.hu/hogyan-valasszunk-vizallo-kabatot-2-az-anyagok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, én ezeket kifejezetten esős időre szeretném használni, nem akarom csak amolyan sima hétköznapokon elhordani. Ahhoz túl drágák, bár így akciósan a nadrág meg a dzseki 30 ezerből jött ki az eredeti 73 helyett. Azt hiszem ennyiért igazán megérte.
      Szerintem majd csak kézzel mosom. Amúgy a hozzászólások között olyan véleményt is olvastam, hogy sokszor túlmisztifikálják a dolgot (tán épp a gyártók), az illető simán mossa őket gépben rendszeresen és semmi bajuk.

      Törlés
    2. Persze ,semmi bajuk csak egy óra alatt beáznak .

      Törlés
    3. Nem én mondtam, ott olvastam a kommentek közt:
      'Két esőkabátom van az egyik Chiba a másik egy noname, LIdliben vásárolt cucc. Utálom, ha koszos, harminc fokon folyékony mosószerrel mosom, elég gyakran, mert ebben a lucsok időben szörnyen néznek ki, eddig még nem áztak át. Szerintem egy picit túl van lihegve ez a mosás dolog, az összes bringáscuccomat rendszeresen mosom mosógépben, vannak olyan darabok is, amiket még a párom használt boldogult versenyzőkorában, legalább húsz évesek és semmi bajuk."

      Törlés
  4. :-D Az igéret szép sz, ha megtartják úgy jó.

    VálaszTörlés
  5. Jól tetted, hogy vettél magadnak. Kell az néha, hogy megajándékozzuk magunkat! :)

    VálaszTörlés
  6. Már a múltkor is mondtam, néha kell a lelkünknek....
    Legyen nagyon sok örömöd benne...
    Bizonyára azon leszel, hogy sokáig tudd használni..

    VálaszTörlés
  7. Hát azt nem mondhatnám, hogy megajándékoztam magam, mert ez már nagyon-nagyon muszáj volt 4 év ázás után. Sajnos a munkaruha pénzünket már második éve nem kaptuk meg. Ha megkapnánk, legalább a fele visszajönne árban. Jobb cégeknél egy szabadban dolgozónak eleve járna az ilyen gúnya, meg cipő, meg jármű, meg telefon, meg...meg, ....meg,....de az állam nem a jobb cégek közé tartozik. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak így utólag jutott eszembe...
      Pár évvel ezelőtt, míg a fiamnak volt cége és munkása, útátfúrással foglakozott, a munkásának esőgúnyát , cipőt és rendes munkaruhát, és kesztyűt is vett...

      Törlés
    2. A fiad egy becsületes cégvezető volt. :-) Az állam nem az.

      Törlés
  8. Örülök, hogy lett ilyen cuccod, használd sokáig egészséggel... S nem utolsósorban fotózz bennük sokat. :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem. Bár esőben nem annyira tudok fotózni. :-)

      Törlés
  9. A puding próbája az evés. 1-2 hónap és 5-10 nagy eső után beszámolót várunk, hogy megérte-e a befektetés ? (Azért ez még leárazva se 'ócsó'...)
    Amúgy meg piszokság, hogy rajtatok spórolnak... azt, hoigy minek ellenében tán nem kell leírnom. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát majd beszámolok. Eddig két esős nap. Állandóan eső esővel. :-) Remélem fogja bírni, leginkább egyelőre csak vizes szivaccsal letörlöm róla a sarat és punktum.
      Ilyen az állam, az alkalmazottain spórol, persze nem mindegyiken. Vannak közalkalmazottak, akik ennél sokkalta könnyebb munkát végeznek nem éhbérért, mint mi. Ez van. Én már megelégeltem a szüntelen ázást, a saját érdekem, hogy próbáljak vigyázni magamra, hisz én végkimerülésig fogok dolgozni, mivel nyugdíj úgyse lesz addigra. Valahogy kell segítsek magamon, ha más nem segít.

      Törlés
  10. http://365.reblog.hu/20091027-velomobil-a-karosszerias-fotelkerekpar-az-olajvalsag-kornyezetbarat-fekvokerekparja

    VálaszTörlés
  11. http://drdj.blog.hu/

    VálaszTörlés
  12. Itt a tuti!
    Mint arról a Bentrideronline is hírt adott, a Goblin Motors a már meglévő GoblinAero mellett egy újabb, klasszikusabb vonalvezetésű modellel is előrukkolt az év végére, egyelőre Goblin Speedy a neve, azonaban szívesen fogadják a találó ötleteket. Még egyik sem kapható kereskedelmi forgalomban, az Aero 2009 februárjától, a Speedy nyártól érhető el. Az előbbirre elsőre nem használtam volna a velomobil megnevezést, a delta felépítés és a magasított burkolat igen szokatlan kinézetet kölcsönöz neki. Alapból hajtást segítő Honda motorral érkezik, valamint a teljes világítás (indexestül) motorkerékpáros alkatrészekből áll.
    http://drdj.blog.hu/page/7

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd kérek a munkáltatótól. Te is kérj a tiédtől! Bár neked van járműved.

      Törlés

Web Statistics