2024. május 6., hétfő

Mindennapi örömöm

 


Minden hajnalban és alkonyatkor megjelenik a nyírfán az udvarban és elkényeztet gyönyörű hangjával az énekes rigó




Három éve csináltam agyagból egy fészket az eresz alá, mert annyira vágytam fecskékre. Következő esztendőben beköltöztek, azután újra. Mostanára elhasználódott a kis sárzseb, de reménykedtem, hogy megint megérkeznek és kijavítják. Óriási volt az örömöm, mikor észrevettem az első sor friss sarat a régi alapon. Nem tudom miért érzékenyülök el annyira a kismadaraktól, de hát lehet őket nem szeretni? Kicsi, drága szorgalmas buksifejűek, mennyit dolgoznak a csepp csőrükkel!






Csicsörke is minden nap felkeresi hol az öreg bodzafát, hol a nyírfát. Mint egy apró csengő, olyan a hangja.







8 megjegyzés:

  1. Tökéletesen megértelek, mert hasonlóan érzek én is a madárkák iránt 😍
    Nálunk most nagy a zsivaj-lárma, ugyanis a fecskék kinézték a terasz gerendáit, nem tudom végül raknak e fészket, még nem látok nyomokat, illetve de🤣 jelölik a falat, burkolatot😄
    Nagy a szárazság, nem tudom hozzájutnak e vízhez, sárhoz. A férjem csinalt nekik sártócsát, hát hogy észreveszik-e?? 🤔☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csináltam sarazót nekik, de nem használták, inkább eljártak messzire, gondolom a patakhoz. Már nincs meg nektek a műfészek a teraszon?

      Törlés
    2. De, kint van!! az akkor nem a teraszon volt, hanem elől a főbejáratnál, de mióta elpusztultak benne a kisfecskék, azóta nem jönnek bele. Kint hagytuk, egyszer hátha mégis beleköltözik egy pár. Akkor a férjem kiszedte az elpusztult kicsikéket, de emlékeznek rá vagy nem is tudom, de azt nem foglalják el 😞😞

      Törlés
  2. Pipulka, ez nagyon szép írás! Reggel hallgatom a madarakat, akik a ház előtti fákon csiripelnek. Nagy élmény mindig ez a hangzavar. Csupa élet és derű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ahol van pár fa, ott már csodákat lehet hallani ilyenkor tavasszal! :-) Nem kell hozzá falusi kert.

      Törlés
  3. Naponta járjuk a kertet a kutyával,mindig figyelem a változásokat madáréknál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan szép időszak ez, mindig van valami új látnivaló. :-)

      Törlés

Web Statistics